شماره ۴۱۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۰ آبان
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

پوسترهای فیلم «بیگانه» آخرین ساخته بهرام توکلی که از 21 آبان اکران می‌شود، منتشر شد.

بهمن اردلان صدابردار و صداگذار سینمای ایران از روزهای پایانی صداگذاری فیلم سینمایی «آزادی مشروط» ساخته حسین مهکام و آغاز صداگذاری فیلم سینمایی «رخ دیوانه» ساخته ابوالحسن داوودی خبر داد.

مستند «دلبر و بوکسور» ساخته «زاچری‌هاین زلینگ» از کشور آمریکا که کاندیدای بهترین مستند بلند اسکار ۲۰۱۴ بوده در بخش مرور سینمای ژاپن هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» روی
 پرده می‌رود.

کتاب «شاگرد قصاب» مجوز ورود به بازار نشر را گرفت. مک‌کیْب هم نویسنده‌ای ایرلندی است که نامزد جایزه بوکر شده است.

نمایشنامه «هملت» با ترجمه مسعود فرزاد هجدهمین چاپ خود را پشت‌سر گذاشت. این ترجمه نخستین برگردان فارسی این نمایشنامه در تاریخ تئاتر ایران است.

نمایش عروسکی «مشک‌های خالی» به کارگردانی زهرا مریدی که از زبان 3 مشک خالی از آب که عاجز از سیراب کردن خاندان امام حسین(ع) در واقعه کربلا هستند، روایت می‌شود تا 8 محرم در مرکز تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه است.

موسسه پژوهشی میراث مکتوب همزمان با ایام ماه محرم اقدام به ارایه مجموعه‌ای از متون منتشرشده خود با موضوع حماسه عاشورا در قالب بسته‌ای با عنوان «نظم گریه‌خیز»
کرده است.

«گالوی کینل» شاعر معروف آمریکایی برنده جایزه «پولیتزر» در  87سالگی بر اثر ابتلا به سرطان خون درگذشت.

تماشاخانه ایرانشهر از 10 تا 15 آبان‌ماه به مناسبت سوگواری سالار شهیدان و امام زین‌العابدین(ع) اجرا نخواهدداشت.

نمایش «سوگ جامگان» به کارگردانی حسین پارسایی از 22 آبان تا اول آذر 93 از ساعت 18 تا 22 در برج میلاد میزبان اهالی فرهنگ و هنر و عموم علاقه‌مندان فرهنگ عاشورایی است.

۲ اثر کاریکاتور احمدرضا سهرابی به مرحله داوری پایانی جشنواره بین‌المللی کاریکاتور «غزه» راه یافت.

پنجاه و نهمین دوره نمایشگاه کتاب بلگراد که از چهارم آبان‌ماه امسال در بلگراد آغاز به کار کرده، میزبان جمهوری اسلامی ایران
 نیز هست.

بیژن بیژنی و کامبیز روشن‌روان در اثری ارکسترال با هم همکاری می‌کنند. همچنین این خواننده آلبوم «حرف دیگر» را نیز در دست انتشار دارد.

سوزان ساراندون، نیومی واتس و ال فانینگ سه ستاره سینما متعلق به سه نسل از بازیگران ‌هالیوود در «سه نسل» که درامی خانوادگی است، ایفای نقش می‌کنند. فیلمنامه
« سه‌ نسل» را  نیکول بکویث نوشته و خانم گیبی دِلال، فیلمساز و بازیگر 53ساله اهل لندن این فیلم مستقل را کارگردانی خواهد کرد.

اردوان کامکار نوازنده پیشگام سنتور در تشریح جدیدترین فعالیت‌های موسیقایی خود از انتشار تازه‌ترین آلبومش بدون حضور خواننده‌ای صاحب‌نام که قرار بود پیش از این حضور داشته باشد، خبر داد.


تعداد بازدید :  102