شماره ۴۱۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۰ آبان
صفحه را ببند
كودکان بی‌سرپرست به تماشای «شهرموش‌ها2» نشستند

چندي پيش كه مرضيه برومند به همراه دست‌اندرکاران فیلم‌سینمایی «شهرموش ها2» از موسسه خیریه محک بازدید کرده بود، در دومين بازديد خيرخواهانه خود، با حضور جمعی از عوامل و دست‌اندرکاران فيلمش از جمله منیژه حکمت تهیه‌کننده و مرضیه محبوب، هنگامه مفید، بهرام دهقانیار و تعدادی از عروسک‌گردانان، صداپیشگان
 و ... برای اکران اين فيلم در جمع کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به شهر بم سفر کردند.
دیدار از مراکز آموزشی ارگ جدید بم و تماشای فیلم همراه کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست ارگ جدید، سفر جمعی براي بازديد از خرابه‌های ارگ قدیم بم و مرکز حمایت و توانبخشی خیریه «سپهر»، از جمله بازديد‌هاي سفر 2روزه عوامل «شهر موش‌ها2»در بم بود. برومند كه در پایان روز دوم با حضور در اداره ارشاد شهر بم به همراه کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست «بنیاد خیریه سپهر» به تماشای این فیلم نشست، در این مراسم از کودکان بمی با اجرای موسیقی «خونه مادربزرگه» از مدعوین خود تقدیر كرد. مرضیه برومند در این مراسم ضمن معرفی و قدرداني همراهان خود در این پروژه و بانيان اين مراسم، از حضور خود در بین بچه‌های بی‌سرپرست و سالمندان و بچه‌های ضایعه‌نخاعی ابراز خوشحالي كرد و گفت: این احساس خوب را نمی‌توان به زبان آورد، همین که می‌بینم بچه‌ها از اعماق وجود می‌خندند، از شوق در پوست خود نمی‌گنجم. امروز با عوامل فیلم «شهر موش ها2» در بم جمع شدیم تا بگویيم ما در کنار بچه‌ها و سالمندان و بچه‌های ضایعه‌نخاعی بم هستیم و خنده‌های این عزیزان باعث شد تا خستگی کار از تنم بیرون برود.
برومند همچنين با گلایه از نبود سالن سینما در این شهر گفت: «من 43‌سال پیش به بم آمده بودم و می‌دانم که چه شهر زیبایی داشتید. متاسفم هنوز آن‌طور که بایدوشاید به شهر شما رسیدگی نشده و تا شهر به طور کامل ساخته شود، کارهای زیادی باقی مانده است. به نظرم زياد نبايد منتظر بمانيد و بهتر است خودتان یاعلی بگویید و شهرتان را بسازید.» او در ادامه افزود: «وقتی هنوز تیرآهن‌های خانه‌های نیمه‌کاره بم را می‌بینم، رویم نمی‌شود که بگویم چرا بم سینما ندارد. اما سینما شادی می‌آورد و کاش بم هم سینما داشت. این‌جا سالن خوبی است و کاش یک پروژکتور بهتر می‌داشت تا شما با شرایط بهتری این فیلم را می‌دیدید.»
برومند در پايان اين مراسم، با اشاره به مجموعه اقتصادی ارگ جدید بم خاطرنشان كرد: «اگرچه این مجموعه عظیم در دل کویر ساخته شده ولی زیرساخت‌های بسیار خوبی برای این منطقه رقم خورده که امیدواریم روزبه‌روز به رونق اقتصادی این منطقه افزوده شود تا بیکاری که یک معضل بزرگی برای فرزندان این مرز و بوم است ریشه‌کن شود.» او تصريح كرد: متاسفانه امروز دغدغه‌های فکری زیاد باعث شده تا ما فراموش کنیم چگونه باید اوقات فراغت خود را با فرزندانمان بگذرانیم اما باید از اوقات فراغت بهره‌های کافی ببریم چرا که باعث شادابی روح و روان هر فرد می‌شود. اگرچه شهرستان بم جزو اولین شهرستان‌های دارای سینما در کشور بود ولی متاسفانه می‌بینیم که در حال حاضر فاقد سینما است بنده به‌عنوان یک هنرمند رویم سیاه است. این مسأله به مشکلات دولت قبل برمی‌گردد که توجه‌ای به این بخش از هنر نکرده است ولی صدای شما را به گوش مسئولان کشوری می‌رسانم  ولی با توجه به تکنولوژی روز این امکان وجود دارد که حتی در سالن‌های اجتماعات اکران فیلم را داشته باشیم.

 


تعداد بازدید :  109