شماره ۴۱۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۰ آبان
صفحه را ببند
خبر

۵۰۰‌هزار معلم در 10‌سال آینده بازنشسته می‌شوند
شهروند| 10‌سال دیگر حدود 500‌هزار معلم بازنشسته می‌شوند. موضوعی که علی‌اصغر فانی مطرح کرد و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در برابر این میزان خروجی معلمان 250‌هزار نیرو وارد آموزش و پرورش کنیم.درحال حاضر 12ميليون و300‌هزار دانش‌آموز و 920‌هزار فرهنگي رسمي و پيماني در كشور وجود دارد و وزیر آموزش و پرورش دراین‌باره گفته که باید بتوانیم در یک افق نزدیک از کثرت نیروی انسانی شاغل در این وزارتخانه کم کنیم.او در نشست مشترک شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور گفت: امروز به ازای هر 11 دانش‌آموز یک معلم مشغول به کار است. با ساماندهی نیروی انسانی و کاهش شاغلین و رسیدن به این مهم که به ازای هر 15 دانش‌آموز یک معلم داشته باشیم قادر خواهیم بود ضمن ارتقای کیفیت آموزش و پرورش به رفاه معلمان هم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

پزشکان متخصص باید ساعتی 8 بیمار را ویزیت کنند
شهروند| پزشکان متخصص باید هر ساعت 8 بیمار را ویزیت کنند. ایرج حریرچی، قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این مطلب گفت:  روسای دانشگاه‌ها باید برای اجرای درست این مهم به صورت مرتب نظارت کاملی بر اجرای طرح تحول نظام سلامت داشته باشند.قائم‌مقام وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی گفت:  تلاش ما در وزارت بهداشت حذف کامل دریافت‌های غیرمتعارف و جلوگیری از دریافت هرگونه تعرفه خارج از ابلاغ است.به گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت؛ ايرج حريرچي در دومين جلسه هيات امناي دانشگاه علوم پزشكي ياسوج با اشاره به تأکید و عزم وزیر بهداشت برای مقابله با دریافت‌های غیرمتعارف تصریح كرد: با ابلاغ تعرفه‌هاي موجود نباید ديگر شاهد دريافت هزينه‌هاي خارج از تعرفه مصوب از مردم باشیم.

دریاچه ارومیه خود را فدا می‌کند تا هشداری برای کشور باشد
شهروند| بحران دریاچه ارومیه هشداری برای تمام کشور بود چون جایگاه و حق طبیعت را نادیده گرفته بودیم.
معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در جریان بازدید از پارک ملی دریاچه ارومیه و در جمع اعضای تشکل‌های زیست‌محیطی آذربایجان‌غربی در رشکان ارومیه با اعلام این مطلب گفت: به نظر می‌رسد دریاچه ارومیه خود را فدا می‌کند تا بیدارباشی برای تمام کشور ایران داده باشد. بحران در دریاچه ارومیه موجب شد در بسیاری از معادلات توسعه کشور بازنگری اتفاق افتد و این دریاچه نقش کلیدی در معادلات یادشده
 ایجاد کند.


تعداد بازدید :  125