شماره ۴۱۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۰ آبان
صفحه را ببند
با دستور استاندار مرکزی
شیر مازوت نیروگاه حرارتی شازند مُهر و موم می‌شود

استاندار مرکزی در پی تصویب کارگروه کاهش آلودگی هوا، دستور مهر و موم شیرمازوت نیروگاه حرارتی شازند به دلیل ایجاد آلودگی زیست محیطی را صادر کرد.
«محمدحسین مقیمی»، استاندار مرکزی  روز پنجشنبه در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک گفت:   اراک تحمل مازوت را ندارد و نیروگاه اگر مشکل مصرف گاز دارد، خاموش و تعطیل شود.
او افزود: محیط‌زیست استان مسئول مهر و موم شیر مازوت نیروگاه است و برای ادامه فعالیت به هیچ عنوان نباید مصرفی به جز گاز داشته باشد.
استاندار مرکزی در این نشست از گروه پژوهشی پویندگان سبز که درحال مطالعه بررسی اثرات فعالیت کارخانه سولفات سدیم اراک بر اکوسیستم تالاب کویری میقان است نیز خواست تا هر چه سریع‌تر نتایج اثر آلایندگی زیست‌محیطی این کارخانه را به این کارگروه ارایه دهند.
«محمدحسن آصفری»، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس در این نشست گفت: استفاده نیروگاه از مازوت خلاف قانون و مصوبه کمیسیون انرژی است. نیروگاه شازند به هیچ عنوان نباید از مازوت استفاده کند و این مهم مصوب شده است.  نیروگاه شازند حتی اگر با مشکل مصرف گاز هم مواجه شود نباید روشن شود و این قابل قبول نیست.  «امیر انصاری»، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تعداد روزهای ناسالم در شهر اراک از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه‌ سال قبل 46‌درصد کاهش یافته است.  او افزود:  از ابتدای امسال تاکنون شهر اراک 179 روز سالم و 45 روز ناسالم داشته و این درحالی است که در مدت مشابه‌ سال قبل 138 روز سالم و 86 روز ناسالم داشت.    مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی ادامه داد:  نیروگاه حرارتی شازند از 29 مهر امسال مصرف مازوت خود را آغاز کرده به نحوی که از چهار واحد موجود یک واحد درحال تعمیرات است، یک واحد گاز و دو واحد باقی مانده مازوت و گاز (هر واحد 24 مشعل دارد که 10 مشعل از مازوت و 14 مشعل از گاز)
 استفاده می‌کند.


تعداد بازدید :  85