شماره ۴۱۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۰ آبان
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   نوسانات بورس کاهش یافت| علی صالح‌آبادی رئیس سازمان بورس با اشاره به تأمین مالی ۲۰‌هزار میلیاردی بورس از ابتدای ‌سال گفت: در یک ماه گذشته بازار سرمایه با نوسانات کمی روبه‌رو بوده است که نشان می‌دهد بورس به ثبات رسیده و به افق‌های بالاتری فکر می‌کند. او با اشاره به این‌که هنوز به جمع‌بندی در مورد فرمول کیفی‌سازی پالایشگاه‌ها نرسیده‌ایم، گفت: سهامداران با دید بلندمدت به بازارهای مالی نگاه کنند.

  صف نیروگاه‌ها برای ورود به بورس| محمدحسین عسگری رئیس اداره عملیات بازار بورس انرژی اعلام کرد بسیاری از نیروگاه‌ها‌ سال آینده برای انجام معاملات برق به بورس انرژی ایران خواهند آمد و این آمادگی در بورس انرژی وجود دارد که تمام برق تولیدی کشور مورد معامله قرار گیرد. او با بیان این‌که درحال حاضر قراردادها با دوره تحویل روزانه انجام می‌شود، افزود: نیروگاه‌ها با کد معاملاتی خاص قادر به فروش ظرفیت مجاز به عرضه در بورس انرژی ایران هستند و شرکت‌های توزیع هم به‌عنوان خریداران با کد خاص تنها قابلیت خرید قراردادهای سلف موازی را دارند.

   طرحی برای انحصار صادرات سیمان| عبدالرضا شیخان دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان گفت: به‌زودی طرح انجمن سیمان مبنی بر آغاز عرضه‌های صادراتی سیمان در بورس کالا به وزارت صنعت ارسال می‌شود که در صورت موافقت این وزارتخانه،‌ صادرات از بورس شروع خواهد شد. به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود با عرضه سیمان در تالار صادراتی و حضور همه شرکت‌های تولید‌کننده در تالار صادراتی کیش، صادرات این محصول رونق بگیرد و قیمت‌ها نیز براساس رقابت آزادانه خریداران کشف شود.

   ۲۴۰ شرکت به مجمع رفتند| در ۷ ماه گذشته ۲۴۰ شرکت اقدام به برگزاری مجمع کردند که درآمد واقعی آنها برابر با ۴۴هزار میلیارد تومان بوده است و در حدود ۳۵‌هزار میلیارد تومان معادل ۷۸‌درصد تقسیم شده است.


تعداد بازدید :  77