شماره ۴۱۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۰ آبان
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

رشد منفی 16/4 درصدی تولیدات صنعتی ایران
بانک جهانی از افت شدید تولیدات صنعتی ایران در 3ماهه دوم 2014 خبر داد و نوشت : تولیدات صنعتی ایران در 3ماهه دوم 2014 برابر با فصل بهار 93 با کاهش 16.4‌درصدی مواجه شده است. بانک مرکزی که اخیرا از رشد اقتصادی 4.6‌درصدی ایران در فصل بهار خبر داده بود، نرخ رشد گروه صنایع و معادن را در این فصل بالای 8.1‌درصد اعلام کرد.

خسارت 170‌میلیون یورویی خلبانان
اعتصاب‌های سریالی خلبان‌ها و خدمه پرواز شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا در ماه‌های گذشته، رقمی بیش از ۱۷۰‌میلیون یورو برای این شرکت خسارت به بارآورده است.

توقف خرید اوراق قرضه در آمریکا
بانک مرکزی آمریکا، در پایان نشست 2روزه خود در واشنگتن از توقف کامل خرید ماهانه اوراق قرضه خبر داد. بدین‌ترتیب جانت یلن، رئیس این نهاد اجرای تدابیر حمایت اقتصادی بانک مرکزی از طریق خرید ماهانه اوراق قرضه را که در‌ سال 2008 و در زمان ریاست بن برنانکی آغاز شده بود متوقف می‌کند.

ایران سومین تولید‌کننده اوپک شد
اداره اطلاعات انرژی آمریکا وابسته به وزارت انرژی این کشور در جدیدترین گزارش خود از افزایش 100‌هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران در 2ماهه سپتامبر و اکتبر 2014 خبر داد. براساس این گزارش تولید نفت ایران که در 2ماهه سپتامبر و اکتبر 2013 بالغ بر 2.7‌میلیون بشکه در روز بوده است در مدت مشابه‌ سال‌جاری به 2.8‌میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. بر این اساس در ماه‌های سپتامبر و اکتبر 2014 ایران سومین تولید‌کننده اوپک شناخته شده است. عربستان با تولید روزانه 9.6‌میلیون بشکه نفت‌خام در رتبه نخست و عراق با تولید 3.5‌میلیون بشکه در روز در رتبه دوم از این نظر قرار گرفته‌اند.


تعداد بازدید :  96