شماره ۴۱۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۰ آبان
صفحه را ببند
عدد خبر

314 ‌میلیون دلار صادرات فرش دستباف ایران

حمید کارگر سرپرست مرکز ملی فرش ایران گفت: ارزش صادرات فرش دستباف ایران در ‌سال گذشته به ۳۱۴‌میلیون دلار رسید و کشورمان بیشترین سهم در این بخش را در بازار جهانی به خود اختصاص داده، اما نباید به این مهم اکتفا کرد. به اعتقاد او، فرش دستباف ایران، برگ برنده اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود و بنابراین نیاز به حمایت دارد در این خصوص هم ضروری است تا بخش خصوصی با دولت همراه باشد.

۱۴۶ ‌درصد رشد واردات موز

در چند وقت گذشته خبرهایی مبنی بر کاهش قیمت موز در پی اشباع بازار منتشر شد که شاید یکی از دلایل آن رشد ۱۴۶‌درصدی واردات در شش ماهه امسال باشد. در شش ماهه نخست ‌سال‌جاری به میزان 190میلیون و 427‌هزار و 396 دلار به کشور وارد شده است. واردات موز ایران از کشورهای چین، اکوادور، السالوادور، امارات، ترکیه، فیلیپین، موزامبیک و هند صورت گرفته است که بیشترین حجم واردات از کشور ترکیه به ثبت رسیده است.

۱۳ نوع مصالح ساختمانی در نیمه اول امسال گران شد

مرکز آمار ایران در گزارشی نتایج آمارگیری قیمت مصالح ساختمانی در نیمه نخست امسال را منتشر کرد که براساس آن قیمت نهاده‌های ساختمانی ۱۳ گروه مورد بررسی در مقایسه با شش ماه اول ‌سال گذشته افزایش یافته است. در نیمه نخست امسال در سه گروه خاک، مصالح سنگی بتن و بنایی و سنگ‌های ریشه‌دار، متوسط قیمت همه اقلام مورد آمارگیری، نسبت به دوره قبل افزایش داشته است.


تعداد بازدید :  108