شماره ۱۲۳۲ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۳ مهر
صفحه را ببند
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:
هیچ موردی از طغیان بیماری‌های واگیر در حج نداشتیم

شهروند| «هیچ موردی از طغیان بیماری‌های واگیر در حج گزارش نشده است.»
 این را رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد. محمدمهدی گویا در توضیح بیشتر گفت: «اقدامات هماهنگ و پیش‌بینی‌شده مدیریت بیماری‌های واگیر و هیأت پزشکی حج از حدود چهارماه قبل از عزیمت زائران تا پایان بازگشت آنها دستاورد بسیار ارزشمندی در پی داشته است. در این مدت با وجود همه نگرانی‌هایی که در رابطه با بیماری‌های واگیر در منطقه وجود داشت، خوشبختانه به ‌دلیل برنامه‌ریزی‌های دقیق و هماهنگ‌شده طغیانی از هیچ بیماری واگیر در میان زائران رخ نداد.»
 براساس اعلام وزارت بهداشت، او ادامه داد: «برنامه‌های آموزشی برای پیشگیری از بیماری‌های واگیر برای مدیران کاروان، روحانیان و کادرهای خدماتی پیش از عزیمت و در حین اقامت به صورت مستمر ادامه داشت.»
به گفته گویا، ۹۱مطب (درمانگاه) در مکه، ۵مطب در مدینه و دو بیمارستان در مکه و مدینه گزارش‌دهی تمام موارد مشکوک به بیماری‌های واگیر را در طی ایام حج به نحو احسن انجام داده و تمام موارد مشکوک را دقیقا بررسی کردند. رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: «تمام زائران از ۲۴ساعت قبل از بازگشت به کشور مجددا از نظر بیماری‌های واگیر خصوصا اسهالی و تنفسی غربالگری شدند. تمام مواردی که مشکوک بودند، مجددا در فرودگاه‌های شهرهای مقصد بررسی شدند و خوشبختانه همگی سالم به شهرهای خود بازگشتند.»


تعداد بازدید :  308