شماره ۱۲۳۲ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۳ مهر
صفحه را ببند
بازداشت آدم‌ربایان 500‌هزار یورویی پایتخت

شهروند|  3 مرد در نقش ماموران یک وزارتخانه دولتی مرد میانسال را که دکترای عمران دارد، در منطقه زعفرانیه ربودند. آنها پس از این آدم‌ربایی درخواست 500‌هزار یورویی از خانواده‌اش کردند. با این حال، آدم‌ربایان به دلیل شکنجه‌های زیادی که به گروگان خود وارد کرده بودند، مجبور شدند این مرد را در خیابان رها کنند.
روز 24مردادماه امسال وکیل یک مهندس عمران با حضور در کلانتری 163 ولنجک از یک سناریوی آدم‌ربایی میلیاردی پرده برداشت و ادعا کرد؛ آدم‌رباها با ربودن موکلش درخواست 500‌هزار یورو کرده‌اند. بدین ترتیب بازپرس آرش سیفی از شعبه چهارم دادسرای امورجنایی تهران دستور داد تا تیمی از ماموران اداره 11 پلیس آگاهی پایتخت برای تحقیقات ویژه و دستگیری عامل این آدم‌ربایی میلیاردی وارد عمل شوند.
کارآگاهان در گام نخست، وکیل مرد 58ساله را که دکترای عمران دارد، هدف تحقیق قرار دادند. وی گفت: «ساعت 10 صبح 24مردادماه موکلم سوار بر خودرویش از خانه‌شان در خیابان ولنجک برای رفتن به محل کارش خارج شده اما ساعت 11 در تماس تلفنی از سوی آدم‌رباها متوجه شدیم که وی در مسیر دفتر کارش ربوده شده است. آنها درخواست 500‌هزار یورو کردند.»
کارآگاهان برای ردیابی عاملان این آدم‌ربایی مسیر خانه تا دفتر کار مهندس را مورد بررسی قرار دادند و روز 25 مرداد خودروی رهاشده طعمه آدم‌ربایان را در منطقه زعفرانیه پیدا کردند و هنوز ساعتی از این ماجرا نگذشته بود که ماموران پی بردند مرد ربوده‌شده از سوی آدم‌رباها رها شده است و در این مدت‌زمان او را هدف شکنجه قرار داده‌اند، به ‌حدی که پس از آزادی به بیمارستان منتقل شده است. دکترای عمران پس از درمان درباره روز ربوده‌شدنش از سوی ماموران قلابی گفت: «روز ربوده‌شدنم سوار بر خودرویم در منطقه زعفرانیه بودم که خودروی ون سبزرنگی که 3 مرد سوار بر آن بودند، جلوی راهم را گرفتند و ادعا کردند که از ماموران یکی از وزارتخانه‌های دولتی هستند و دستور بازداشت و بازجویی دارند، به همین ‌خاطر خواستند تا سوار بر خودروی آنها شوم. وقتی سوار بر خودروی مردان مرموز شدم، چشمانم را بستند و پس از این‌که چشمانم را بازکردند، خودم را در یک خانه دیدم و آن‌جا بود که متوجه شدم مردان مرموز آدم‌رباهای خشن هستند.»
این مرد ادامه داد: «مردان ناشناس با شکنجه‌های دردناکشان از من خواستند تا پول درخواستی آنها را تهیه کنم و در این شکنجه‌ها به پاهایم برق وصل می‌کردند، به ‌حدی که از هوش رفتم، سپس با گوشی موبایلم با وکیلم تماس گرفتند و دستور دادند تا 500‌هزار یورو برای رهایی من تهیه کنند. فردای آن روز به‌ خاطر شکنجه‌هایی که شده بودم، وضع جسمانی خوبی نداشتم که آنها دوباره چشمانم را بستند و سوار بر خودرویشان کردند، فکر می‌کردم لحظات آخر زندگی‌ام است و آنها برای رهایی من قصد کشتنم را دارند که پس از دقایقی مرا در خیابان گلبرگ از خودرویشان پیاده کرده و به سرعت پا به فرار گذاشتند. پس از آن از طریق تماس‌های تلفنی و پیامک‌هایشان تهدید می‌کردند که اگر به آنها پول پرداخت نکنم خودم و خانواده‌ام را شکنجه می‌کنند و می‌کشند.»
کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات با اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند مخفیگاهی که 3 مرد طعمه‌شان را در آن‌جا هدف شکنجه قرار داده بودند، ردیابی کنند و با دستگیری صاحب این خانه در منطقه گلبرگ تجسس‌های فنی آغاز شد.
علیرضا زمانی که در برابر اتهام آدم‌ربایی قرار گرفت، ادعا کرد که چندی قبل یکی از دوستانش به نام «علی» با اصرار و پرداخت پول یکی از واحد‌های ساختمانش را اجاره کرده و در این مدت خانه در اختیار وی قرار گرفته است.
همین سرنخ کافی بود تا تیم جنایی پلیس آگاهی تهران به ردیابی مخفیگاه علی بپردازند تا این‌که ساعت 10صبح نخستین روز مهرماه «علی» در عملیات پلیسی در مهرشهر کرج دستگیر شد.
«علی» زمانی که در برابر مدارک و شواهد پلیسی قرار گرفت، راهی جز اعتراف پیش‌روی خود ندید و به ناچار دو همدست دیگرش به نام‌های «مرتضی» و «حسن» را لو داد و کارآگاهان در دو عملیات جداگانه و همزمان این دو متهم را در منطقه سلطان‌آباد و فلاح دستگیر کردند. سرهنگ حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم پلیس آگاهی تهران درباره این پرونده گفت: «متهمان برای تحقیقات بیشتر با دستور بازپرس آرش سیفی در اختیار ماموران اداره 11 پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند.»

 


تعداد بازدید :  414