شماره ۱۲۳۲ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۳ مهر
صفحه را ببند
رویال شکسپیر در تسخیر زنان

شهروند| در پی تلاش‌ در کشورهای مختلف برای افزایش میزان و تاثیرگذاری فعالیت‌های زنان در امور خلاقانه‌تر هنری از قبیل نویسندگی و کارگردانی در سینما و تلویزیون، روز گذشته در گاردین مدیر هنری شرکت رویال شکسپیر از تصمیمی گفت که طی آن تمام اجراهای ‌سال ۲۰۱۸ به‌طور کامل در اختیار کارگردانان زن قرار می‌گیرد. در این مورد مارک براون، نویسنده گاردین در یادداشت خود نوشت که این برای نخستین‌بار در تاریخ است که تمامی نمایش‌های رویال شکسپر به‌طور کامل به کارگردانان زن اختصاص می‌یابد.
بنا به این گزارش که در روز گذشته در گاردین درج شد، روز یکشنبه کمپانی رویال شکسپیر اعلام کرده است که در پی وعده‌های مایکل تری، مدیر هنری این کمپانی مبنی بر ایجاد فرصت برابر برای اجرای روی صحنه در یک فصل، اجراهای فصل تابستان 2018 در اختیار پولی فیندلی، اریکا ویمن، فیونا لایرد، ماریا ابرگ و جو دیویس کارگردانان زن این کمپانی قرار می‌گیرد.
گریگوری دوران، مدیر هنری شرکت گفته که مکبث به کارگردانی فیندلی با حضور کریستوفر اکلستون؛ رومئو و ژولیت به کارگردانی ویمن؛ همسران خوش به کارگردانی لایرد؛ موزیکالی براساس زندگی جوآن لیتلوود، دوباره به کارگردانی ویمن؛ تازه‌ای از دوشس ملفی وبستر به کارگردانی آبرگ و نمایشنامه‌ای گمنام به نام ماری پیکس به کارگردانی دیویس تمام فعالیت‌های شرکت در تابستان خواهد بود.


تعداد بازدید :  445