شماره ۱۲۳۲ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۳ مهر
صفحه را ببند
ویترین ایران

مقامات بازنشسته می‌توانند سرکار بروند
ایرنا| نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که مقامات مشمول قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان نمی‌شوند. در این مصوبه منظور از مقامات سران سه قوه،معاون اول رئیس‌جمهوری، نواب رئیس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزیران، نمایندگان مجلس و معاونان رئیس‌جمهوری، استانداران، سفرا و معاونان وزیر اعلام شده‌اند. این مصوبه با 170 رأی موافق، 22 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از 238 نماینده حاضر به تصویب رسید.

بهره‌برداری از 3 مجتمع پتروشیمی
بیژن زنگنه وزیر نفت از افتتاح سه مجتمع پتروشیمی کاوه، پتروشیمی پردیس و پتروشیمی بوشهر در‌ سال‌جاری خبر داد و افزود: از ‌سال گذشته تاکنون پتروشیمی لرستان، پتروشیمی ارومیه، پتروشیمی مهاباد، پتروشیمی مرودشت، پتروشیمی کارون، پتروشیمی کردستان به بهره‌برداری رسید.

طرح افزایش وام مسکن روی میز دولت
 مهر| حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از ارایه پیشنهاد به دولت برای افزایش میزان وام مسکن، کاهش مدت سپرده‌گذاری و همچنین افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات خبر داد. او ادامه داد: سیاست ما این است که میزان این تسهیلات را افزایش و درعین ‌حال دوره سپرده‌گذاری تسهیلات صندوق مسکن یکم را از دو دوره شش ماهه به دو دوره پنج ماهه کاهش دهیم به نحوی که سپرده‌گذاران به جای انتظار یک‌ساله برای دریافت این تسهیلات بتوانند در یک دوره ۱۰ ماهه از تسهیلات صندوق مسکن یکم بهرمند شوند. معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن و ساختمان همچنین از رایزنی برای افزایش مدت سقف بازپرداخت این تسهیلات که درحال حاضر ۱۲‌سال است خبر داد و در رابطه با زمان اجرایی شدن شرایط جدید صندوق پس‌انداز مسکن یکم گفت: درحال حاضر این پیشنهادات به کمیته‌ای در هیأت دولت ارایه شده که درحال بررسی منابع و مصارف هستند.

بازسازی ۱۵۰۰کیلومتری شبکه توزیع آب
روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب| درحال حاضر میزان آب بدون درآمد در استان تهران حدود 23.5‌درصد است که از این مقدار تنها ۱۰‌درصد مربوط به تلفات فیزیکی (واقعی) شبکه توزیع، انشعاب‌ها، خط انتقال و مخازن است. براساس اعلام شرکت آب و فاضلاب تهران در پنج‌سال گذشته بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر بازسازی شبکه توزیع آب در استان تهران انجام شده است. باقی میزان آب بدون درآمد مربوط به تلفات غیرفیزیکی (ظاهری) و مصارف مجاز بدون درآمد است که شامل انشعاب‌های غیرمجاز، مصارف فرآیندی داخلی، برداشت آب از شیرهای آتش‌نشانی، خطای اندازه‌گیری کنتورها، شست‌وشوی خطوط انتقال و شبکه توزیع و مخازن است.


تعداد بازدید :  244