شماره ۱۲۳۲ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۳ مهر
صفحه را ببند
میز خبر

معاون اول رئیس‌جمهوری: پیام سخنان سنجیده رئیس‌جمهوری در سازمان ملل تنش‌زدایی بود
ایلنا| معاون اول رئیس‌جمهوری تأکید کرد: سخنان سنجیده رئیس‌جمهوری این پیام را داشت که ایران به دنبال تنش‌زدایی است و به قوانین بین‌المللی پایبند بوده و به دنبال جهان عاری از تروریسم است؛ همان‌گونه که سوابق نیز این موضوع را نشان می‌دهد. اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاس گفت: ما نیاز داریم برای توسعه، کسب اقتدار و قدرت اقتصادی کشور طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی را اجرا کنیم، باید رشد صنعتی دنبال شده و به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل کنیم و افق تازه‌ای برای رونق باز کرده و همچنین بتوانیم چالش‌های بیکاری را حل کنیم. وی با اشاره به سخنرانی‌های هفته گذشته در مجمع سازمان ملل اظهار کرد: در این سخنرانی‌ها یک طرف تمایلات جنگ‌طلبانه ترامپ و نتانیاهو به نمایش گذاشته شد که می‌خواستند هراس ایجاد کرده تا تجارت اسلحه و سلطه بر دنیا را دنبال کنند و در طرف دیگر، کشورهای مستقلی قرار داشتند که به رأی ملت پایبند بوده‌اند. جهانگیری با بیان این‌که لازمه زندگی در جهان پرمخاطره‌ای که در آن قرار گرفته‌ایم بنا به تأکید رهبری توانمند کردن جامعه و کشور از نظر علمی ،تکنولوژی، صنعتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است، تصریح کرد: این موضوعات امری نیست که فقط از دولت برآید بلکه همه جامعه باید در آن سهیم باشند. ما نیازمند عزم ملی برای نوسازی نگرش‌ها جهت توانمندسازی شهروندان هستیم. البته در این مسیر نوسازی با چالش‌ها و تهدیداتی نیز روبه‌رو هستیم.

وزیر کشور: شهرداری مشکلات خود را در قالب لایحه‌ای به دولت ارایه کند
ایسنا|  وزیر کشور نقش شهردار در مدیریت کلان شهر را بسیار مهم و اثرگذار دانست و در این زمینه گفت: شهرداری‌ها باید به دنبال تأمین منابع مالی جدید باشند زیرا از یک سو با تراکم نیروی انسانی مواجهند و از سوی دیگر با کمبود منابع دست و پنجه نرم می‌کنند. بنابراین برای رفع مشکلات موجود باید به فکر منابع جدید در تأمین نیازهای مالی باشند. وزیر کشور با اشاره به فعال شدن کمیسیون کلانشهر تهران و سایر کلانشهرها در دولت یازدهم تأکید کرد: شهرداری و شورایعالی استان‌ها می‌توانند مشکلات خود را در قالب لایحه‌ای به این کمیسیون در دولت ارایه کنند تا نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام شود. عبدالرضا رحمانی‌فضلی با اشاره به لزوم حمایت شوراهای اسلامی شهر از شهرداران گفت: شهرداران باید دارای روحیه انقلابی و جهادی برای رفع مشکلات و خدمت به مردم باشند. شهرداران ۶ کلانشهر سارى، خرم‌آباد، بوشهر، کرج، اهواز و بندرعباس ظهر دیروز در جلسه‌ای با حضور دکتر عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور احکام خود را از وی دریافت کردند. رحمانی‌فضلی در ابتدای این جلسه با اشاره به نقش مهم شهرداری‌ها در افزایش رضایتمندی مردم، اظهار کرد: شهرداری‌ها از مشکلات متعددی ازجمله تراکم نیروی انسانی، تأمین درآمدها، نحوه هزینه کرد، ساختار و... مواجه هستند که باید با یک مدیریت جامع و چند وجهی نسبت به رفع آنها اقدام کرد. وی با بیان این‌که شهرداری‌ها فقط وظیفه عمرانی ندارند، گفت: شهرداران باید نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی توجه ویژه داشته باشند. هرچند باید در مسائل عمرانی با اولویت بندی اقدام کنند تا بتوان با استفاده بهینه از منابع، بهره‌وری افزایش یابد. وزیر کشور با بیان این‌که یکی از وظایف مهم شهرداری‌ها در مسأله خدمات جلوه پیدا می‌کند، ادامه داد: ارایه خدمات کار ثانی نیست بلکه باید در کوتاه‌ترین زمان بهترین خدمات را به مردم ارایه کرد. رحمانی‌فضلی با بیان این‌که تدوین، تصویب و اجرای بودجه در حوزه شورا و شهرداری انجام می‌گیرد بر لزوم مدیریت مالی در شهرداری‌ها تأکید کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های مهم شهرداری‌ها ارتباط مستقیم مدیریت شهری با مردم است؛ لذا عملکرد این نهاد در افزایش رضایتمندی مردم بسیار مهم و تاثیرگذار است؛ بنابراین اگر عملکرد شهرداری‌ها موفق باشد افزایش رضایتمندی مردم را در پی خواهد داشت.

محمدرضا عارف: نباید از گفتمان انتقادی در دانشگاه‌ها ترسید
ایرنا|  رئیس فراکسیون امید مجلس تأکید کرد: ‏محروم‌کردن دانشگاه از گفتمان انتقادی، در حقیقت محروم ساختن کشور از تفکر زلال و خیراندیشانه فرهیخته‌ترین و پرتوان‌ترین قشر اجتماعی کشور است. محمدرضا عارف در رشته‌ توییت‌هایی به مناسبت آغاز‌ سال تحصیلی مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها نوشت: از گفتمان انتقادی در دانشگاه‌ها نباید ترسید؛ هراس آنجاست که خواسته و ناخواسته فضای رسمی انتقادات به فضای امنیتی و محیط‌های پنهان سوق داده شود. وی در ادامه اظهار کرد: ‏محروم‌کردن دانشگاه از گفتمان انتقادی، در حقیقت محروم ساختن کشور از تفکر زلال و خیراندیشانه فرهیخته‌ترین و پرتوان‌ترین قشر اجتماعی کشور است. نماینده مردم تهران افزود: ‏امیدوارم فردی شایسته بر مبنای توانایی، تجارب و خصلت‌های برجسته اخلاقی و نه تبلیغات و رایزنی‌های متاسفانه معمول، برای تصدی وزارت علوم انتخاب شود. عارف تأکید کرد: روا نیست دانشگاه‌های ما ‌سال تحصیلی جدید خود را با دغدغه نابسامانی در وضع مدیریت وزارت علوم آغاز کنند.


تعداد بازدید :  290