شماره ۱۲۳۲ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۳ مهر
صفحه را ببند
خبر

محسن رهامی: وزیر علوم باید برنامه‌های رئیس دولت را باور داشته باشد
ایسنا|  یک عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اشاره به این‌که وزیر علوم باید به لحاظ علمی فردی شایسته و صاحب نظر بوده و شخصیت علمی داشته باشد گفت: دانشگاهیان باید جایگاه علمی وزیر علوم را قبول داشته باشند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن رهامی درباره شاخصه‌های وزیر علوم گفت: وزیر علوم باید با فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانشگاه آشنا بوده و بیگانه از تحولات دانشگاه نباشد. وی افزود: وزیری که انتخاب می‌شود باید شعارها و برنامه‌های رئیس‌جمهوری و ۲۴‌میلیون نفری که به روحانی رأی داده‌اند را قبول داشته باشد و حامی دولت و جریان اعتدال و اصلاحات باشد اگرچه رئیس‌جمهوری، رئیس‌جمهوری ۸۰‌میلیون نفر است اما باید کابینه یکدست و هماهنگ با برنامه‌های رئیس دولت باشد. بنابراین وزیر علومی باید انتخاب شود که به این برنامه‌ها باور داشته باشد.

مطهری در جریان یک تذکر آیین‌نامه‌ای  
  معرفی  نکردن وزیر در زمان مقرر تخلف محسوب می‌شود

ایلنا|  نایب‌رئیس مجلس در واکنش به تذکر نماینده اصلاح‌طلب مردم بوشهر در مجلس تأکید کرد که رعایت نکردن این زمان قانونی برای معرفی وزیر علوم یک تخلف بوده و ما به رئیس‌جمهوری اعلام می‌کنیم که زودتر وزیر علوم را معرفی کند. علی مطهری که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی دیروز را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر نماینده بوشهر گفت: رئیس‌جمهوری در شب معرفی کابینه پیشنهادی، با انصراف وزیر پیشنهادی علوم مواجه شد، درواقع دولت و رئیس‌جمهوری در برابر عمل انجام شده قرار گرفتند و نتوانست آن زمان وزیر علوم را معرفی کند. نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: براساس صراحت آیین‌‎نامه، رئیس‌جمهوری موظف به معرفی کابینه ظرف ۲ هفته است که با توجه به این استعفاء و استثناء، لازم بود رئیس‌جمهوری ظرف ۲ هفته وزیر پیشنهادی علوم را معرفی کند که مصادف با تعطیلات مجلس شد. وی ادامه داد: بنابراین استناد به ماده قانونی که رئیس‌جمهوری برای معرفی وزیر علوم ۳ ماه مهلت دارد، درست نیست؛ چرا که این ماده برای زمانی است که وزیر توسط رئیس‌جمهوری عزل شده یا با استیضاح مجلس برکنار شود.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا: تاریخ قضاوت خوبی درباره کوتاهی   پیگیری غرامت نخواهد داشت
خانه ملت|  نماینده مردم آمل در مجلس معتقد است علیرغم این‌که منافع ملی مانع دریافت غرامت جنگ تحمیلی از عراق می‌شود اما باید این موضوع بررسی شود. عزت‌الله یوسفیان‌ملا با اشاره به غرامتی که باید جمهوری اسلامی از خسارات خود در جریان جنگ تحمیلی دریافت کند گفت: در این‌که ما بخشی از حقوق خود را نسبت به کشورهای همسایه نادیده می‌گیریم تردیدی نیست. نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: امروز خساراتی که از دریای خزر و از جانب روسیه می‌بینیم به مراتب از خسارات عراق بیشتر است اما برای مصالح و منافع ملی اقدامی نمی‌کنیم. وی در ادامه با بیان این‌که درحال حاضر ملاحظات سیاسی نسبت به کشور همسایه، عراق داریم، عنوان کرد: اخیرا مسأله گاز هم پیش آمد که وزیر نفت با قدرت در مقابل این قضیه ایستاد و توانست تا حدودی موضوع را جبران کنند لذا راهکار درخصوص دریافت غرامت فراوان است. عضو فراکسیون مستقلین ولایی در ادامه با بیان این‌که تاکنون وارد راهکارها نشده‌ایم و حتی بعد از سقوط صدام زحمات و خسارات زیادی به لحاظ جانی و مالی نسبت به عراق دیده‌ایم، اظهار کرد: با این حال دوستان عراقی حتی به روی خود نمی‌آورند لذا ابتدا باید شرایط روشن و شفاف شود که درباره غرامت چه می‌کنیم چرا که در آینده تاریخ قضاوت خوبی درباره عدم پیگیری ما نخواهد داشت.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس: اثبات ضعف‌های نظام انتخابات در کشور نیاز به استدلال ندارد
خانه ملت| محمدجواد فتحی در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نظام انتخابات کشور درحال حاضر با سستی و ضعف مواجه است، بیان کرد: در انتخابات‌های مجلس، ریاست‌جمهوری و شوراها آن‌قدر مشکلات ظاهر و واضح است که نیاز به استدلال برای لزوم اصلاح نظام انتخابات وجود ندارد. عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌های حقوق عمومی اسلام این اجازه و قابلیت را به ما می‌دهد که یک نظام قانونگذاری مطلوب و قابل دفاع داشته باشیم. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با بیان این‌که در کشور ما گرفتاری به دیوانسالاری دیده می‌شود، اظهار کرد: نظام انتخاباتی ما نظامی صحیح و مبتنی بر اصول حاکم بر دین و شریعت نیست، نظام انتخابات ایران مبتنی بر اصول حاکم بر حقوق عمومی و نحوه اداره و حکمرانی مطلوب هم نیست. وی افزود: هر کسی که کوچکترین آشنایی با مسائل سازمانی و حقوق عمومی داشته باشد، می‌داند که این نظام به اصلاح ساختاری و اساسی نیاز دارد.


تعداد بازدید :  255