شماره ۱۲۳۲ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۳ مهر
صفحه را ببند
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر:
درس‌هایی که می‌توان از مکتب انسان‌ساز عاشورا گرفت، متعدد و بی‌شمار است

شهروند| نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر در جمع مدیران، کارکنان و اعضای نمازگزار جمعیت هلال‌احمر همزمان با فرا رسیدن ماه محرم با تأکید بر عبرت‌آموزی از ابعاد مختلف حرکت الهی امام حسین(ع)، عاشورا را به مثابه یک مکتب دانست و خاطرنشان کرد: در همه صحنه‌های این حادثه عظیم تاریخ بشریت درس‌هایی است که باید به آن توجه کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر، حجت‌الاسلام و المسلمین معزی با تبیین وقایع و مصايب وارد‌آمده بر خاندان ابا عبدالله الحسین(ع) در واقعه عاشورا و تکیه بر گره‌زدن عقل در کنار دل به این مسائل تصریح کرد: اولین عبرتی که از این مسأله پر اهمیت تاریخ بشری می‌توان گرفت این است که چگونه عده‌ای جاهل، برده دنیا و جاه‌طلب برای مطاع ناچیز دنیا بر پسر پیامبر و خاندانش شمشیر کشیده و در جنگی نابرابر، ظالمانه و دور از انسانیت او را به شهادت می‌رسانند.
وی افزود: این عمل تنها از روی کینه و عداوت دیرینه با پیامبر و سیره و منش وی بود که جاه‌طلبانی چون یزید را در برابر آیت الهی و پیشوای مسلمانان قرار داد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی با تأکید بر این‌که امروز نیز این جهالت در گوشه گوشه دنیا دیده می‌شود، افزود: «فقط در کربلا نبود که انسان برده دنیا و دنیاطلبی شد، بلکه امروز نیز همین مسأله، اساس دین را که برای بخشیدن حیات و زندگی به روح بشریت آمده هدف گرفته است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال‌احمر وفای به عهد را یکی از مهمترین مسائل سفارش‌شده در دین اسلام دانست و گفت: درس دیگری که از این حادثه دردناک تاریخ می‌توان گرفت، توجه به بدعهدی‌های کوفیان و استفاده ابزاری از دین از سویی و در مقابل قیام برای نگهداشتن دین خدا و وفاداری به آیین الهی در سخت‌ترین شرایط امام حسین(ع) و یاران باوفایش است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان خود به فلسفه قیام و پایداری امام حسین در برابر ظلم و استبداد اشاره کرد و گفت: ایستادگی ما در برابر استکبار و مقاومت در مقابل دشمنان و ظالمان حاصل همان حرکت عاشورایی امام حسین(ع) است که امروز نیز فریاد آزادیخواهی آن حضرت به گوش ما می‌رسد.
وی با پر اهمیت خواندن فعالیت‌های انساندوستانه جمعیت هلال‌احمر، تلاش در این مجموعه را فرصتی برای خدمت بی‌منت به نیازمندان و جامعه دانست و گفت: باید با تأسی از درس‌های بزرگ عاشورایی در مسیر خدمت به انسان‌ها وفادار بود.


تعداد بازدید :  457