شماره ۴۱۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۰ آبان
صفحه را ببند
نتیجه انتخابات سنا شاید ‌سال آینده معلوم شود

انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره 7 روز دیگر برگزار می‌شود، اما امکان دارد تا 2ماه دیگر معلوم نشود که کدام حزب اکثریت سنا را کسب خواهد کرد. تحلیلگران هر دو حزب انتظار دارند که انتخابات سنای لوئیزیانا میان سناتور ماری لاندریو (دموکرات) و نماینده بیل کاسیدی (جمهوریخواه) به دور دوم - که ماه دسامبر برگزار خواهد شد - کشیده شود. با این حال توجه کمتری به آماندا سوافورد، کاندیدای مستقل انتخابات سنای جورجیا شده است، کاندیدایی که می‌تواند مانع از رسیدن دو کاندیدای دموکرات و جمهوریخواه به 50‌درصد آرا، در روز انتخابات  شود.
به گزارش دیپلماسی ایرانی، انتخابات دور دوم جورجیا، 6ژانویه 2015 برگزار خواهد شد، یعنی یک روز بعد از این‌که کنگره جدید کار خود را آغاز خواهد کرد. این ایالت‌های جنوبی می‌توانند مانع از معلوم شدن پیروز انتخابات در صبح روز 5 نوامبر شوند. انتخابات دور دوم برای هر دو حزب یک چالش خواهد بود چون باید سازماندهی و هزینه‌های جدیدی انجام دهند و همچنین داوطلبان و رأی‌دهندگان را مجدداً به خود جلب کنند. سناریوی معلوم نشدن اکثریت سنا می‌تواند کابوسی برای سنا باشد و منجر به ادامه بن‌بست و هرج و مرج در این نهاد باشد، چون سنا باید تا 11 دسامبر مجدداً لایحه بودجه دولت را تصویب کند. در حالی ‌که لاندریو در تمام نظرسنجی‌ها نتوانسته به 50‌درصد آرا برسد، دموکرات‌ها مجبورند تا 2.1‌میلیون دلار تبلیغ تلویزیونی را که خریده‌اند، برای بعد از انتخابات میان‌دوره‌ای نگه دارند. گروه‌های اصلی دموکرات انتظار دارند که در دور دوم هم به همین صورت فعالیت کنند. این در حالی است که جمهوریخواهان حداقل 10.5‌میلیون دلار تبلیغ تلویزیونی برای دور دوم رزرو کرده‌اند. کمیته انتخابات سنای حزب جمهوریخواه 3.4‌میلیون دلار برای دور دوم کنار گذاشته است و دیگر گروه‌های اصلی جمهوریخواه همانند انجمن ملی سلاح یک‌میلیون دلار برای این انتخابات در نظر گرفته‌اند.
بهترین شانس برای لاندریو در انتخابات دور دوم این است که دموکرات‌ها بتوانند بدون توجه به کرسی وی اکثریت را از آن خود کنند. باب مان، تحلیلگر سیاسی از دانشگاه ایالتی لوئیزیانا و کارمند سابق سنا در این‌باره می‌گوید: «اگر سنا به هر طریقی در اختیار دموکرات‌ها باقی بماند، لاندریو می‌تواند به هم‌حزبی‌هایش بگوید آیا شما می‌خواهید رئیس کمیته انرژی در انتخابات شکست بخورد؟» اما اگر حزب اکثریت سنا را از دست بدهد، در آن صورت نمی‌توان رأی‌دهندگان را مجاب به رأی دادن
به وی کرد.


تعداد بازدید :  80