شماره ۱۲۳۲ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۳ مهر
صفحه را ببند
در دیدار رئیس سازمان داوطلبان با مدیر بخش حمایت، سیاست‌گذاری و استراتژی فدراسیون عنوان شد:
ارزش‌گذاری فعالیت‌های داوطلبانه در ایران

شهروند|  رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداشت داوطلبان گفت: ارزش‌گذاری فعالیت‌های داوطلبانه از راهکارهایی است که جمعیت هلال‌احمر در سال‌های اخیر برای توسعه خدمات عام‌المنفعه و ترغیب داوطلبان برای تداوم همکاری در پیش گرفته است. دکتر رضا اندام در جریان دیدار با مدیر بخش حمایت، سیاست‌گذاری و استراتژی فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر اظهار کرد: فعالیت‌های داوطلبانه در جمعیت هلال‌احمر ایران به ‌عنوان نیروی معین دولت، تغييرات وسيعي را در نظام ارایه خدمات سلامت و معیشت ايجاد کرده است و در سال‌هاي اخير، خدمات جديد و متنوع بسياري به مجموعه خدمات داوطلبانه افزوده شده است كه منجر به حل مشکلات و معضلات بیشتری از جامعه به‌ویژه حل آسیب‌های اجتماعی با كيفيت بهتر و ظرف مدت‌زمان كوتاهي شده است و ضروری است که ارزش نسبي خدمات انسان دوستانه با چنين پيشرفت‌هايي هماهنگ و همگام شود. وی خاطرنشان کرد: سازوکارهایی در این سازمان طراحی شده است تا به هر عضو و داوطلب نشان دهد که مشارکتش در پروژه‌ عام‌المنفعه به صورت ملموس و ناملموس چه ارزشی برای ارتقای جامعه و حتی خود فرد ایجاد خواهد کرد. این امر منجر به حضور بیشتر و مستمر داوطلبان برای مشارکت در برنا‌مه‌های جمعیت هلال‌احمر می‌شود.
بهره‌مندی از حضور داوطلبان ایرانی
 در ژنو برای حمایت از برنامه‌ها
مدیر بخش حمایت، سیاست‌گذاری و استراتژی فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر هم در این دیدار ضمن تحسین تنوع خدمات داوطلبانه در ایران، گفت: از آن‌جا که داوطلبان، قلب فعالیت‌های نهضت صلیب‌سرخ هستند، فدراسیون در 2‌ سال اخیر تمرکز بیشتری بر روی موضوع‌ها و فعالیت‌های داوطلبانه کرده است. امجد سلیم با بیان این‌که توزیع داوطلبان متناسب با نیاز جهانی نیست، افزود: 75‌درصد جمعیت 17 میلیونی داوطلبان در دنیا تنها متعلق به 10 کشور است و یک‌میلیون تن از آنها در کشورهایی هستند که درگیر مخاصمات اند حتما فعالیت‌شان در این مناطق دشوار و بغرنج است؛ به نحوی که طی 8 ماه گذشته،20 داوطلب جان خود را در این راه از دست داده‌اند. وی از اقدامات جدید فدراسیون مبنی بر حفظ ایمنی و امنیت داوطلبان در هنگام سوانح و بلایا، شکل‌های جدید فعالیت‌های داوطلبی، استفاده از فناوری‌های به‌روز برای حفظ و نگهداری آنها، استفاده از دانش و تجربیات و مستندسازی فعالیت‌های داوطلبان خبر داد و افزود: فدراسیون به‌عنوان تسهیلگر ارتباط‌های بین جمعیت‌های ملی، روش آموزش همسان به همسان جمعیت‌ها را برگزیده است تا از این راه تمام جمعیت‌ها، تجربه‌های سودمندشان را به اشتراک بگذارند و شناسایی، تعیین و برقراری ارتباط بین جمعیت‌ها را فدراسیون بر عهده گرفته است.
همچنین مدیر بخش حمایت، سیاست‌گذاری و استراتژی فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر از تشکیل شبکه جهانی داوطلبی خبر داد و از ایران به‌ عنوان یکی از 4 جمعیت برتر دنیا در امور داوطلبی و به دلیل برخورداری از جمعیت 2‌ میلیون تنی داوطلبان و نیز تجربه‌های ارزشمند در این زمینه درخواست کرد که با پیوستن به این ائتلاف، در توسعه این شبکه نقش بیشتری ایفا کنند. سلیم در ادامه تأکید کرد: داوطلبان نخستین نقطه تماس مردم با جمعیت‌های ملی در سراسر دنیا هستند و با اشاره به این مطلب که در حال حاضر هیچ داوطلبی در فدراسیون حضور فیزیکی ندارد و تمامی برنامه‌ها از طریق سیاست‌گذاری فعالیت‌ها از سوی جمعیت‌های ملی پیگیری و اجرا می‌شود، اضافه کرد: تمایل داریم در آینده از اعضای داوطلب ایران برای حمایت از برنامه‌ها چه در ایران و چه در دفتر مرکزی فدراسیون در ژنو بهره‌مند شویم.


تعداد بازدید :  393