شماره ۴۱۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۰ آبان
صفحه را ببند
آخرین تلاش‌های داعش برای ممانعت از ورود پیشمرگه‌ها به کوبانی

شبه‌نظامیان داعش روز گذشته و در آخرین اقدامات خود برای جلوگیری از ورود کرد‌های پیشمرگه عراقی به کوبانی، مرز سوریه و ترکیه را گلوله باران کردند. بمباران گذرگاه «مرشد پینار» یک روز پس از آن صورت گرفت که نخستین گروه از کرد‌های پیشمرگه عراق از مرز ترکیه وارد کوبانی شدند تا مبارزان کرد کوبانی را در شکستن محاصره داعش همراهی کنند.
به گزارش الجزیره، داعش همچنین روز جمعه منطقه «الجمروک» در شمال کوبانی را با گلوله‌های خمپاره و تیربار هدف قرار داد. آنها همچنین با استفاده از حملات انتحاری نیرو‌های کرد را مورد حمله قرار دادند.
حمله داعش به کوبانی از 6 هفته پیش و با اشغال روستا‌های کرد‌نشین اطراف کوبانی و بخش‌هایی از این شهر مرزی آغاز شد. کوبانی درحال حاضر از
 3 جهت مورد حمله داعش قرار دارد و حملات هوایی ائتلاف ضد‌ داعش به رهبری آمریکا نیز تاکنون راه به جایی نبرده ‌است.
چهارشنبه هفته گذشته حدود 100 مبارز کرد پیشمرگه عراقی با هواپیما وارد جنوب شرق ترکیه شدند و شبانه به کاروانی که حامل تسلیحات سنگینی برای کرد‌های کوبانی بود پیوستند.
به گفته فعالان حدود یک‌هزار مبارز کرد و 3‌هزار شبه‌نظامی داعش در منطقه کوبانی حضور دارند.
این درحالی است که روز پنجشنبه روسای‌جمهوری فرانسه و ترکیه پس از دیدار در پاریس در جمع خبرنگاران حاضر شدند و بار دیگر بر ضرورت ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه و سرنگونی دولت دمشق تأکید کردند.
 اولاند با اشاره به حملات علیه داعش در سوریه و عراق گفت: در سوریه دو طرف وجود دارد که باید با آنها جنگید؛ یکی از این طرف‌ها داعش است و دیگری دولت
 بشار اسد. اردوغان نیز در جمع خبرنگاران گفت: «شرط ما برای ورود به ائتلاف علیه داعش سه چیز است؛ اول ایجاد منطقه پرواز ممنوع. دوم ایجاد منطقه حائل و سوم آموزش گروه‌های مخالف سوری در مناطق حائل تشکیل شده. این شرط ماست و آنکارا برای تحقق آن تلاش می‌کند.»


تعداد بازدید :  82