شماره ۳۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۶ مرداد
صفحه را ببند
راه بی‌پایان مسکن مهر در ایلام

طرح مسکن مهر درحالی‌که قرار بود بخش از مشکلات مردم را در زمینه مسکن حل کند، هر روز وضع پیچیده‌ای به خود می‌گیرد به‌طوری که در شهر ایلام و تمام شهرستان‌های استان این طرح در بلاتکلیفی کامل است.
به گزارش مهر، درحالی‌که قرار بود مسکن مهر دردی از دردهای مردم را در زمینه مسکن حل کند اما به مرور زمان این طرح هر روز در کشور پیچیده‌تر می‌شود. هم اکنون در استان ایلام این طرح در چند نقطه از شهر ایلام و تمام شهرستانهای ایلام درحال اجراست که فقط در یک مقطع در شهر ایلام شاهد افتتاح این طرح بوده است ولی در نقاط دیگر و شهرستانهای استان این طرح با مشکلات بزرگی دسته و پنجه نرم می‌کند. نبود اعتبار، نداشتن تسهیلات، آورده کم، کیفیت پایین ساخت‌وساز و... ازجمله مشکلات عمده طرح مسکن مهر است که علاوه بر این مشکلات دیگری نظیر نبود مدرسه، آب برق، گاز و...  راه را هم باید اضافه کرد.
در شهرستانهای استان ایلام وضع بدی در بحث مسکن مهر وجود دارد به‌طوری که هم‌اکنون بعد از گذشت هشت‌سال هنوز پیشرفت‌های قابل توجهی در مسکن مهر ایجاد نشده است. علی مرادی یک کارشناس مسائل مسکن در این‌باره اظهار داشت:  جدا از همه مشکلات طرح مسکن مهر در ایلام متاسفانه باید گفت بیشتر واحدهای ساخته شده در سطح شهر ایلام از کیفیت خوبی در بحث ساخت‌وساز برخوردار نیستند. وی بیان داشت:  هم اکنون مسکن مهر جایگاه خوبی بین مردم برای خرید و فروش و اجاره ندارد و دلیل اصلی آن هم کیفیت بسیار پایین در ساخت این مسکن‌ها بوده است. این کارشناس بیان داشت: قسمت افتتاح شده مسکن مهر شهر ایلام دارای استانداردهای لازم در بیشتر شاخص‌های ساخت‌وساز و مسکن نیست. وی افزود: مصالح به کار رفته در این واحدها از کیفیت خوبی برخوردار نیست و فقط برای رفع تکلیفی بوده است.
مرادی بیان داشت: در شهرستان‌های استان نیز مسکن مهر باز هم در بسیاری از شاخص‌های ساخت‌وساز پایین‌تر از استاندارد ساخته شده هرچند که هنوز بیشتر طرح‌های استان تکمیل نشده و در دسترس مردم نیست. وی بیان داشت: آنچه هم اکنون از طرح‌های مسکن مهر در دسترس مردم است از لحاظ کیفیت دارای مشکلات بسیار زیادی است.
محمدرضا مروارید استاندار ایلام نیز اظهار داشت: در جلسات مختلف برای تکمیل هرچه سریعتر واحدهای مسکن مهر در شهر ایلام و دیگر نقاط استان تأکید فراوان شده است. وی بیان داشت: همه دستگاه‌های اجرایی استان ایلام باید در این زمینه فعالیت و تلاش کنند که این واحدهای باقیمانده هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسند.
استاندار ایلام بیان داشت: دستگاه اجرایی استان همچنین در تکمیل زیرساخت‌های طرح مسکن مهر مثل آب و برق با اداره راه و شهرسازی برای اتمام پروژه‌ها همکاری کنند. وی بیان داشت: تمام تلاش مسئولان استان درصدد حل مشکلات مسکن مهر و اتمام پروژه‌های سطح استان هستند چراکه مردم در انتظار مسکن خود هستند تا بخشی از مشکلات روزمره خود را در زندگی حل کنند. این مسئول اظهار داشت:  به‌طور قطع اتمام پروژه‌های مسکن مهر در نقاط مختلف استان ایلام باعث حل مشکل اجاره‌نشینی تعدادی از مردم استان می‌شود و لزوم توجه جدی مسئولان مرتبط برای اجرای این پروژه‌ها را دوچندان کرده است. عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی هم اظهار داشت: هم اکنون بیش از 11‌هزار واحد مسکن مهر در استان ایلام درحال ساخت است که تلاش‌ها برای حل مشکل در ساخت این واحدها درحال انجام است. وی بیان داشت: برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌برداری از 9‌هزار واحد مسکن مهر در شهر ایلام و نقاط مختلف استان صورت گرفته است که امیدواریم این مهم تا پایان‌ سال جاری محقق شود.
این مسئول بیان داشت:  یکی از مشکلات بحث مسکن مهر اجرای زیرساخت‌های این طرح بوده است که باید این مشکل در طرح‌های استان حل شود و این کار نیازمند همکاری شرکت آب و فاضلاب، برق، گاز و... است. وی افزود: بحث برق و آب از دیگر مشکلات مسکن مهر بوده که با تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته قرار است این مشکلات نیز حل شوند. بهادری اضافه کرد: از 42‌هزار واحد مسکن مهر درحال ساخت در استان تا کنون 34‌هزار واحد مسکن مهر روستایی و شهری به بهره برداری رسیده و در شهرهای بالای 25‌هزار نفر جمعیت در استان بالغ بر 11‌هزار و 900 واحد مسکن مهر وجود دارد که تا کنون هفت‌هزار و 250 واحد به بهره‌برداری رسیده‌اند و یک‌هزار و 400 واحد آماده تحویل است. بهادری افزود: پیگیری ساخت همه واحدهای مسکن مهر در استان تا پایان‌ سال از مهم‌ترین برنامه‌های این دستگاه است.


تعداد بازدید :  159