شماره ۳۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۶ مرداد
صفحه را ببند
خانه به خانه

رسوب سالانه 65 تن غبار در هر هکتار جنگل
‌مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: هر هکتار جنگل سالیانه 65 تن غبار و ریزگردهای معلق در هوا را در خود رسوب داده و سبب تعدیل آب و هوا، حفظ رطوبت و ایجاد بارندگی می‌شود.  
به گزارش ایسنا، مهندس حسین سلیمانی افزود:  استان کرمانشاه دارای 527‌هزار هکتار جنگل بوده که تیپ غالب آنها بلوط است.  
سلیمانی تصریح کرد:  از نظر انبوهی حدود 11‌هزار و 500 هکتار از جنگل‌های استان انبوه، 209‌هزار هکتار نیمه انبوه و حدود 306‌هزار هکتار نیز تنک است.  
وی با بیان این‌که این پوشش جنگلی از قسمت‌های شمال غربی تا جنوب غربی استان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: پوشش جنگلی باعث جلوگیری از فرسایش خاک، نفوذ هرچه بیشتر روان آب با توجه به وضع توپوگرافی منطقه، حفاظت از گونه‌های ژنتیکی و جانوری و جلوگیری از نفوذ ریزگردها و رسوب آن می‌گردد.  
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود:  متوسط دمای هوا طی 10‌سال اخیر 5/1 درجه افزایش داشته که یکی از دلایل اصلی آن کاهش سطح جنگل‌ها و فضاهای
 سبز است.  

آمار سزارین در ساوه 6‌درصد کاهش یافت
‌مسئول امور مامایی معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه از کاهش شش‌درصدی زایمان به روش سزارین در بیمارستان‌های این شهر
 خبر داد.   
فرخنده کتابچی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که یکی از بسته‌های خدمتی در طرح تحول نظام سلامت برنامه ترویج زایمان طبیعی بوده است، اظهار کرد:  مرگ‌ومیر و عوارض سزارین دو برابر بیشتر از زایمان‌های طبیعی است و زایمان سزارین عوارض متعددی برای بدن مادر دارد.   
وی ادامه داد: این نوع زایمان سلامت جسمی و تکاملی نوزاد را نیز به مخاطره می‌اندازد، براین اساس، این بسته خدمتی یعنی ترویج زایمان طبیعی و انجام رایگان آن در بیمارستان‌های دولتی تحت‌پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد حمایت وزارت بهداشت قرار گرفت.   
وی گفت:   ترویج زایمان طبیعی جزو اولویت‌های نظام سلامت قرار گرفته و به دنبال پیگیری‌های متعددی که در این خصوص در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی شهرستان ساوه به عمل آمد موفق شدیم که آمار زایمان‌های سزارین را در پایان تیرماه به میزان 6‌درصد کمتر از ماه گذشته کاهش دهیم.   

بهبود روند خروج زندان ها از استان البرز
نماینده مردم کرج در مجلس با اشاره به اجرای موفق طرح خروج زندان‌ها از البرز از کاهش 17‌هزار نفری زندانیان در زندان قزلحصار و تبدیل ندامتگاه فردیس به آموزشگاه سربازان و زندانیان خبر داد و گفت: دیگر زندانیان سارق تهرانی به کرج نمی‌آیند.
عزیز اکبریان در گفت‌وگو با مهر در ارتباط با بحث خروج زندان‌ها از استان البرز گفت: روند خروج زندان‌ها از استان البرز تاحدودی خوب بوده است. ما زندان فردیس را به آموزشگاه سربازان و آموزشگاه زندانیان تبدیل کرده‌ایم و دیگر زندانی نداریم. زندان قزلحصار در 2‌سال گذشته حدود 17‌هزار زندانی را کاهش داده و این نوید خوبی است. ما زندانیان سارق تهرانی را دیگر به کرج نمی‌آوریم. وی در ادامه گفت: طبق گزارش نیروی‌انتظامی خوشبختانه با کاهش سرقت مواجه شده‌ایم و امیدواریم با آماده شدن زندان حسن‌آباد تهران، ظرف 6 ماه آینده زندانیان موادمخدر تهران هم به کرج نیایند. البته ما باید حداقل یک زندان و حداکثر 2 زندان در سطح استان داشته باشیم و این در سرلوحه کارهای ما است.
همچنین این نماینده درخصوص وضع ساماندهی اسلام‌آباد گفت: نزدیک به 25‌درصد کارها در این بخش باقی مانده است و به دلیل کمبود اعتباراتی که وجود دارد باعث شده کارها با وقفه مواجه شود. در دولت قبلی آقای احمدی‌نژاد در سفر استانی 5‌میلیارد تومان مصوب کردند که به اسلام‌آباد کمک کنند اما متاسفانه این بودجه، به دلیل کاهش اعتبارات دولت پرداخت نشد اما از طریق مجموعه‌هایی درحال پیگیری هستیم ولی کافی نیست.


تعداد بازدید :  168