شماره ۱۲۲۲ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
کاروان امدادی هلال به بنگلادش اعزام می‌شود
واکنش سریع هلال برای کمک به مسلمانان میانمار
محموله 100 تنی امدادی برای کمک به مسلمانان میانمار بارگیری می‌شود

شهروند| تیم عالی ارزیابی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مسلمانان میانمار به بنگلادش اعزام خواهد شد. این خبر را مسئولان هلال‌احمر اعلام کرده‌اند. همچنین محموله 100تنی جمعیت هلال‌احمر ایران برای مردم میانمار آماده بارگیری است؛ محموله‌ای حاوی اقلام زیستی، بهداشتی، درمانی و غذایی که امروز پس از بارگیری برای مردم مسلمان روهینگیای میانمار ارسال می‌شود. این محموله به محض اعلام نماینده گمرک جمهوری اسلامی ایران امروز در فرودگاه مهرآباد بارگیری خواهد شد. گفتنی است، با تعامل و مکاتباتی که با هلال بنگلادش انجام شده و با توجه به نیازهای حیاتی پناهجویان میانماری، این محموله که در ابتدا 40تن بوده، به 100 تن افزایش یافته که قرار است میان پناهجویان میانماری که وارد کشور بنگلادش شده‌اند تقسیم شود.
همچنین همراه با محموله ارسالی نخست، تیم عالی ارزیاب هلال‌احمر به سرپرستی مصطفی محمدیون، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر نیز اعزام خواهد شد تا پس از بررسی وضع مردم مسلمان روهینگیای میانمار، محموله‌های بعدی نیز ارسال شود. تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر ایران نیز برای کمک به مردم مسلمان روهینگیای میانمار همراه با محموله دوم اعزام خواهند شد.
پیشتر مسئولان عالی هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران از رایزنی وسیع با سفیر بنگلادش و قول مساعد او برای همکاری با هلال‌احمر ایران خبر داده بودند. دبیرکل هلال‌احمر هم از ایجاد کارگروهی امدادی به همین منظور خبر داده بود. کارگروهی که در بالاترین سطح ایجاد شده و کمک به مسلمانان روهینگیا را در دستور کار خود قرار داده است.
منابع خبری در گزارش‌های مستمر، وضع مسلمانان این کشور را اسفناک توصیف کرده‌اند. گفته شده برخی محدودیت‌ها برای این گروه از مسلمانان در عبور از مرزها اعمال شده است. طی روزهای گذشته با شروع دور جدید از حمله نظامیان و بودایی‌های میانماری، انتقادات شدیدی علیه «سوچی» برنده میانماری صلح نوبل آغاز شده است. گفته می‌شود فعالان صلح معتقدند باید این جایزه از سوچی پس گرفته شود.


تعداد بازدید :  788