شماره ۱۲۲۲ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
میز خبر

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش‌وپرورش خبر داد: دعوت به کار از 2 دانش‌آموز قطع عضو حادثه داراب در خبرگزاری پانا
میزان|  قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرد: از دو دانش‌آموز قطع عضو حادثه داراب برای اشتغال در خبرگزاری پانا دعوت به عمل می‌آید. محمود علیگو در توضیح بیشتر گفت: «به‌منظور امید به زندگی و القای توانمندی در مصدومان قطع عضو حادثه واژگونی اتوبوس داراب، این دو دانش‌آموز در خبرگزاری پانا به‌عنوان خبرنگار مشغول به کار خواهند شد.» او درباره پیگیری وضع دانش‌آموزان هرمزگانی حادثه واژگونی اتوبوس در منطقه داراب فارس افزود: «درحال‌حاضر تمامی اقدامات درمانی لازم برای دانش‌آموزان مصدوم و حادثه‌دیده هرمزگانی انجام شده است و هم‌اکنون در وضع رو به بهبود به‌سر می‌برند.» او با اشاره به وضع چهار دانش‌آموز آسیب‌دیده حادثه ادامه داد: «دو دانش‌آموز هرمزگانی که از ناحیه صورت دچار مشکل شدید شده بودند برای انجام جراحی پلاستیک به شیراز منتقل شدند و جراحی به‌خوبی روی آنها انجام شد. همچنین دو دانش‌آموز قطع عضو از ناحیه دست و پا تا حدی بهبود یافته‌اند و به دلیل جلوگیری از عفونت نواحی قطع شده، درحال حاضر تحت‌نظر پزشکان متخصص در بیمارستان قرار دارند.» او گفت: «براساس تمهیدات آموزش‌و‌پرورش هرمزگان، به محض بهبود دانش‌آموزان قطع عضو به منظور ادامه تحصیل این افراد، معلم‌های خصوصی برای تدریس دروس مقطع تحصیلی آنها در نظر گرفته شده است.»او در ادامه خبر منتشر شده از پدر یکی از جانباختگان این حادثه مبنی بر مراجعه نماینده‌هایی از آموزش‌وپرورش و پیشنهاد هشت‌میلیون تومان برای گرفتن رضایت سفر از خانواده را رد کرد و توضیح داد: «پدر این دانش‌آموز هم این خبر را تکذیب کرد.» او تأکید کرد: « تاکنون از طرف خانواده‌های داغدار دانش‌آموزان دختر هرمزگانی و مصدومان حادثه هیچ‌گونه شکایتی به آموزش‌و‌پرورش ارایه نشده است. همچنین رسیدگی به شکایت این وزارتخانه از راننده جوان از جانب موازین قانونی و قضائی درحال پیگیری است و هم‌اکنون راننده جوان در بازداشت به‌سر می‌برد.»

با ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهوری
مصوبه جلوگیری از تخریب محیط‌زیست شمال اجرا می‌شود

ایرنا|  معاون اول رئیس جمهوری مصوبه دولت درباره جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تخریب محیط‌زیست در استان‌های شمالی را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد. براساس این مصوبه وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، راه‌وشهرسازی و کشور و سازمان حفاظت محیط‌زیست مکلف شدند که ظرفیت‌ها و احکام مندرج در قوانین و مقررات برای جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تخریب محیط‌زیست واقع در محدوده، حریم و خارج از حریم شهرهای استان‌های شمالی کشور (گیلان، مازندران و گلستان) را به کار گرفته و وظایف خود را در این زمینه اعمال کنند.

تکرار تخلف در اداره محیط‌زیست استان گلستان
خرس گلستان را بدون کالبدشکافی دفن کردند

شهروند| توله خرس گلستان که هفته پیش با دارت بیهوشی تلف شد را بدون کالبدشکافی دفن کردند. این اقدام با وجود دستورالعمل سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره این خرس، تخلف دوباره‌ای از سوی اداره محیط‌زیست استان گلستان است. این توله خرس یکشنبه پیش در حاشیه یکی از روستاهای پارک ملی گلستان دیده شد. روز دوشنبه ساعتی پس از این‌که ماموران یگان حفاظت به خرس دارت بیهوشی تزریق کردند، در راه انتقال خرس قهوه‌ای به مرکز نگهداری حیات‌وحش جان سپرد. علاوه بر این‌که اداره محیط‌زیست استان گلستان خبر مرگ این حیوان را دو روز پس از اعلام خبر درگیری با خرس و زخمی شدن یکی از اهالی روستا اعلام کرد، از سوی دیگر با وجود این ادعا که باید منتظر نظر دامپزشکی درباره مرگ این توله خرس بود اما حالا یک هفته پس از اتفاق معلوم شده آنها بدون کالبدشکافی، خرس مرده را دفن کرده‌اند. همه اینها درحالی است که پس از انتشار عکس‌های این توله خرس قهوه‌ای، بعضی فعالان محیط‌زیست، دامپزشکان و کارشناسان سازمان حفاظت محیط‌زیست تزریق دومین دارت بیهوشی به قفسه سینه این خرس را نشانه‌ای از بی‌تجربگی مامورانی دانستند که تنها با دیدن این حیوان آن هم در حاشیه یک روستا، آن را بیهوش کردند.
دیروز مدیرکل دفترحفاظت سازمان محیط‌زیست اعلام کرد که اداره محیط‌زیست گلستان با وجود دستورالعمل،‌ رأسا درباره خرسی که به روستا آمده بود، اقدام کرد و بدون هماهنگی لاشه را نیز پیش از کالبدشکافی دفن کرد: «متاسفانه آنها پس از جان‌دادن حیوان آن را در فضایی که برای لاشه گونه‌های مختلف دارند، دفن کرده‌اند.» علی تیموری به مهر گفت: «باید سریعا به ما گزارش می‌دادند که از طرف سازمان دامپزشک می‌فرستادیم یا دامپزشک مورد اعتمادمان را معرفی می‌کردیم تا حیوان را با دوز مشخصی از دارو بیهوش کنند و کار هم فنی‌تر و کارشناسی‌تر و با نظارت سازمان انجام می‌شد و بعد هم بررسی می‌کردیم ببینیم مشکل حیوان چیست.»


تعداد بازدید :  666