شماره ۱۲۲۲ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
توییت‌هایي در انتقاد به رئیس دانشگاه علامه كه حالا يكي از گزينه‌هاي وزارت علوم است
نارضايتي دانشگاهيان از گزينه پيشنهادي براي وزارت علوم

شهروند| حسين سليمي وقتي‌ سال 92 به جاي صدرالدين شريعتي، رئيس سابق دانشگاه علامه طباطبايي نشست، شوروهيجاني در دانشگاه بر پا بود. آن روزها همه از تندروي‌هاي شريعتي خسته شده بودند و خواستار تغيير بودند؛ براي همين هم دانشجويان و فعالان دانشجويي در روز بركناري رئيس سابق دانشگاه علامه و جانشيني رئيس جديد دانشگاه جشن شادي برپا كردند اما حالا كه 4‌سال از آن روزها گذشته است جو كاملا  ضد آخرين رئيس دانشگاه علامه است. او كه حالا در كنار الهام امين‌زاده، ضياء‌هاشمي، سيدجلال دهقاني فيروزآبادي و محمدعلي برخورداري يكي از گزينه‌هاي رئيس‌جمهوری براي وزارت علوم دولت دوازدهم است، با موجي از انتقادات روبه‌رو است. فعالان حوزه دانشگاه معتقدند كه سليمي عملكرد خوبي در 4‌ سال گذشته نداشته است. واكنش‌ها البته از يكي دو روز قبل به اوج خود رسيده است؛ زماني كه يكي از رسانه‌ها گزارشي انتقادي درباره سليمي نوشت و يك روز بعد همين رسانه در گزارش ديگري به نكات مثبت رئيس دانشگاه علامه اشاره كرد. حسین سلیمی از اساتید علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی با مدرک دکترای رشته روابط بین‌الملل از دانشگاه تربیت مدرس، عضو هیأت علمی و دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی است و گفته مي‌شود كه يكي از افراد نزديك به بنياد باران است. او در‌ سال 92 پس از بركناري شريعتي به ‌عنوان رئيس دانشگاه علامه طباطبايي از سوي جعفر توفيقي حكم گرفت. اما آنطور كه دانشجويان و حتي برخي خبرنگاران حوزه وزارت علوم در توييت‌هاي خود گفته‌اند، سليمي در دوره مسئوليت خود جز تندروي در دانشگاه، خفقان خبري هم به وجود آورده است.
بخشی از واکنش‌های توییتری البته درباره گزارش انتقادي است كه در روزهاي گذشته در يكي از رسانه‌ها منتشر شد اما سلیمی باعث حذف آن شده است. فاطیما یکی از دانشجویان در توییتی نوشته: «گزارش در مورد عملکرد رئیس دانشگاه که به مذاقش خوش نیومد و حالا میگه باید عذرخواهی کنیم یا هر چی گفتم بنویسید.» برخی اعتراض‌ها نسبت به شهریه دانشگاه علامه بود. احسان یکی از آنهاست که در این‌باره در توییترش نوشته: «شهریه‌ ثابت ورودی‌های علامه ‌سال ۹۱ حدود ۵۷‌هزار تومن بود. شهریه ثابت من که ورودی ۹۲ هستم ۱۵۰‌هزار تومن. تو این یک‌ سال چی شده واقعا؟!» برهان هم اينطور انتقاد خود را توييت كرده است: «يك‌نفر برای وزیرشدنش به اطرافیانش سپرده بود که تمام روزنامه‌هایی که علیه‌اش می‌نویسن بخرن. مثل این‌که سلیمی همین مسیرو میره.» نرگس هم نوشته: «در سه ‌سال ریاست سلیمی فعالیت دانشجویی محدود به جشن و کارگاه‌های الکی شد. بچه‌هایی که می‌خواستن فعالیت سیاسی و اجتماعی کنن، باید دنبال مجوز می‌دویدند.» نرگس دانشجوي ديگري است كه در انتقاد به مواضع او نسبت به زنان نوشته است: «یادمه برای یه برنامه زنان ۴ بار اقدام کردیم و مجوز لحظه‌ آخر لغو شد. سلیمی برنامه‌های زمان رو خط قرمز می‌دونست و سعی می‌کرد محافظه‌کارانه این رو بمون بفهمونه.» ديروز اما محمدحسين نجاتي يكي از خبرنگاران حوزه دانشگاه و وزارت علوم در توييتي نوشت: «بخش زيادي از مديران و وابستگان قاليباف در دوران سليمي استاد دانشگاه شدند. نمونه‌اش هيأت علمي‌شدن
عليرضا دبير است.»
در حالي كه بيشترين انتقادها از برخوردهاي انضباطي، وضعيت نامناسب تشکل‌ها و انجمن‌هاي صنفي، حق‌التدريسي‌شدن استادان اخراج‌شده در دوره شريعتي و محروم‌بودن دانشجويان ستاره‌دار از تحصيل در دوره سليمي بود، او ديروز در گفت‌وگو با ايسنا به خيلي از انتقادات پاسخ داد: «تمامی استادان اخراجی و دانشجویان ستاره‌دار در طی دوران مسئولیت من به دانشگاه بازگشته‌اند. طی چهار ‌سال گذشته هیچ دانشجو و استادی به دلیل نگرش و فعالیت سیاسی اخراج و یا به کمیته انضباطی احضار نشده است.» سلیمی اين را هم گفت كه براي تصدي پست در وزارت علوم هنوز هيچ پيشنهاد رسمي نداشته است.

دیدگاه‌های دیگران

ر
رضا |
مخالف 0 - 0 موافق
با عرض سلام و احترام .. در نقد و برسی کارنامه کاری اشخاص باید جانب انصاف را رعایت نموده و خود را در پیشگاه خدای متعال حاضر ببینیم. بنده به عنوان یکی از دانشجویان دانشگاه علامه ، معتقدم که جناب آقای سلیمی شایسنه ترین فرد برای تصدی وزارت علوم است. ایشان دانشگاه مذکور را که پر از افراطی گری ها و التهاب ها بود به آرامش و ثبات به همراه اعتدال مطوب رساندند. دانشجویان آرامش را در زمان ریاست ایشان حس می کنند... .
د
دانشجوی دکتری |
مخالف 0 - 0 موافق
من نمیفهمم انتقاد های شما از کدوم دانشجویان علامه بوده اما منی که ۷ سال در علامه بودم و تغییرات رو لمس کردم شک ندارم با حضور دکتر سلیمی دانشجویان طعم جدیدی از دانشجویی رو میچشند. دکتر حسین سلیمی بدون شک محبوب ترین فرد در دانشگاه علامه بین دانشجویان است.

تعداد بازدید :  375