شماره ۱۲۲۲ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
میز خبر

معاون سیاسی وزیر کشور: خواهان تعامل با سایر قوا با حفظ شأن وزارت کشور هستم
ایسنا| اسماعیل جبارزاده ظهر دیروز در جلسه تکریم و معارفه معاونان سابق و جدید سیاسی وزارت کشور با تشکر از دکتر رحمانی فضلی بخاطر حُسن اعتماد در سپردن تصدی حوزه سیاسی وزارت کشور به وی گفت: بنده خواهان تعامل با سایر قوا به‌ویژه نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی و سایر مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز با حفظ شان و استقلال وزارت کشور هستم و رعایت اخلاق و سلسله مراتب اداری و تشکیلاتی در انجام ماموریت‌های محوله را سرلوحه امور قرار خواهم داد. معاون سیاسی وزیر کشور گفت: شایسته است تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم و جلب رضایت آنها به کار گیریم تا بتوانیم مردم را نسبت به نظام امیدوار و خوشبینی آنان را ارتقا دهیم. وی تأکید کرد: وزارت کشور دستگاهی است که اگر درست فعالیت کند در همه بخش‌ها می‌تواند بسیار اثرگذار باشد و یک استاندار قوی و فعال موجب ارتقای شاخص‌های پیشرفت در استان خواهد بود. در این نشست علی‌اصغر احمدی معاون سیاسی سابق وزیر کشور با آرزوی توفیق برای معاون جدید سیاسی گفت: آقای جبارزاده دارای سوابق انقلابی درسال‌های دفاع مقدس و از شخصیت‌های علمی و دانشگاهی است و باید ایشان را در انجام مسئولیت جدید یاری کرد.

سخنگوی شورای نگهبان: آخرین وضع بررسی «رجل سیاسی» از سوی آیت‌الله یزدی مطرح شده است
مهر| سخنگوی شورای نگهبان، با اشاره به آخرین نتایج وضع بررسی «رجل سیاسی مذهبی» دراین شورا گفت: حضرت آیت‌الله یزدی اخیرا درخواست تفسیر این موضوع را در شورا مطرح کرده‌اند. عباسعلی کدخدایی درباره نتایج آخرین جلسات شورای نگهبان برای بررسی و تفسیر عنوان «رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر» به‌عنوان یکی از ملاک‌ها و ویژگی‌های رئیس‌جمهوری اظهار کرد: علاوه بر جلسات پژوهشکده شورای نگهبان، تاکنون سه جلسه مفصل در صحن شورا برگزار و مباحث به صورت ابتدایی بررسی شده است. وی افزود: در آخرین جلسه، حضرت آیت‌الله یزدی رسماً درخواست تفسیر اصل ۱۱۵قانون اساسی را مطرح کردند که نسبت به این درخواست یکسری نظرات تفسیری ارایه و
جمع بندی شد و از طرفی، با توجه به تکلیف شورای نگهبان در جزء ۵ بند ۱۰سیاست‌های کلی انتخابات برای تفسیر رجل سیاسی، مذهبی، درنهایت شاخص‌های رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر احراز خواهد شد. کدخدایی تصریح کرد: نظر شورای نگهبان درباره مفهوم «رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر»، درنهایت در قالب «نظریه تفسیری» این شورا اعلام خواهد شد، اما با توجه به گستردگی مباحث، فعلا زمان نهایی ارایه این نظریه مشخص نیست.

مولاوردی در نامه‌ای به آنگ‌سان سوچی خواستار پایان دادن به نسل‌کشی مسلمانان میانماری شد
ایسنا| «شهیندخت مولاوردی» دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی در نامه‌ای به «آنگ سان سوچی» رهبر حزب حاکم میانمار خواستار پایان دادن به نسل کشی مسلمانان در آن کشور شد. در متن نامه دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی به آنگ سان سوچی آمده است: نظر به انتشار اخبار نگران‌کننده از وضع هولناک اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار که قربانی حملات سازمان یافته آمران و عاملان جنایت علیه بشریت هستند و این روزها احساسات مردم دنیا فارغ از مذهب و ملیت آنها را برانگیخته است و نظر به آن‌که این تندروی‌ها، افراطی‌گری‌ها و خشونت‌هایی که به حد اعلای ممکن رسیده قاعدتا به مرزهای آن کشور محدود نشده و آثار و تبعات خود را بر بی‌ثباتی منطقه و تمام جهان در آینده نزدیک خواهد گذاشت و با توجه به آن‌که در کمال ناباوری جنایات ارتکاب یافته علیه زنان و کودکان و مردان مسلمان روهینگیایی با سکوت بسیاری از دولت‌های جهان و نیز سرکارعالی به‌عنوان نماد مبارزه برای دموکراسی‌خواهی و دفاع از حقوق بشر و نماد صلح به‌عنوان یک نوبلیست روبه‌رو شده است، حتی بعد از مدت‌ها که سکوت را شکستید، انتقادات جهانی از نحوه برخورد با مسلمانان روهینگیا را ناشی از تصویر نادرست از واقعیت خوانده‌اید! لازم دانستم با نگارش این نامه انتظارات و درخواست‌های خود را برای شما ارسال کنم.

قائم‌مقام وزیر کشور: آموزش فرمانداران در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است
 محمدحسین مقیمی قائم‌مقام وزیر کشور ظهر دیروز در مراسم تکریم و معارفه معاونان سابق و جدید سیاسی وزیر کشور که با حضور کارکنان این حوزه برگزار شد، با قدردانی از خدمات علی‌اصغر احمدی معاون سابق سیاسی وزیر کشور و معرفی اسماعیل جبارزاده معاون جدید سیاسی گفت: انتخاب، انتصاب، آموزش و هدایت استانداران، فرمانداران و بخشداران اگر درست انجام شود کارها در سراسر کشور سامان می‌یابد و در این میان آموزش فرمانداران و بخشداران نقش اساسی را در اجرای سیاست‌های دولت در اقصی نقاط کشور
 ایفا می‌کند.


تعداد بازدید :  665