شماره ۱۲۲۲ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
پارلمان

احمد مازنی: رئیس‌جمهوری در انتصاب استانداران از نیروهای اهل سنت استفاده کند
ایسنا|  یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به رئیس‌جمهوری توصیه کرد در انتصاب استانداران و مدیران کل از نیروهای اهل سنت استفاده کند. حجت‌الاسلام احمد مازنی با اشاره به نامه‌نگاری صورت گرفته بین مولوی عبدالحمید و مقام معظم رهبری درباره ضرورت پرهیز از تبعیض بین مذاهب و قومیت‌ها، اظهار کرد: مقام معظم رهبری همیشه نگاه بسیار وسیع و روشنی در ارتباط با اقوام، ادیان و مذاهب ایرانی دارند و در سطح جهان اسلام هم همواره بر وحدت امت اسلام تأکید داشته و دارند و هرگونه حرکتی که منجر به تفرقه بین برادران مسلمان شیعه و سنی شود از سوی ایشان منع شده است. همچنین تلاش‌های جدی زیر نظر ایشان در سطح کشورهای اسلامی و جامعه بین‌الملل برای وحدت مسلمانان و مبارزه با عناصر وحدت‌شکن و تفرقه‌افکن جهان اسلام انجام می‌شود. نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: توصیه من این است حالا که این مکاتبه انجام شده آقای روحانی در فرصت‌هایی مثل انتخاب استانداران و مدیران کل نشان دهد که این نگاه تبعیض‌آمیز وجود ندارد. اگر از اهل سنت در مدیریت‌ها استفاده شود و آنها در کشورمان احساس تبعیض نکنند ایران می‌تواند الگویی برای کشورهای دیگر باشد.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس: فقدان مدیریت در موضع‌گیری‌های کلان به کشور لطمه می‌زند
ایلنا|  بهرام پارسایی با اشاره به توجه به مدیریت‌های کلان در کشور گفت: به نظر می‌رسد اگر قرار باشد هر کسی بنابر برداشت خود قضاوت کند، به خروجی قابل‌توجه دستیابی نخواهیم داشت و با این حساب عدم‌انسجام و فقدان مدیریت در موضع‌گیری‌های کلان همچون گذشته به کشور لطمه وارد می‌کند و در عمل دستیابی به اهداف انسان‌دوستانه و صلح‌طلبانه را نیز با مشکلات جدی روبه‌رو می‌کند. نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در پاسخ به سوالی درباره برخورد سیاسی با موضوع انسانی نسل‌کشی در میانمار و محکومیت کشورهای غربی از طریق تریبون‌های رسمی و سکوت در برابر نقش برخی از کشورهای منطقه یادآور شد: متاسفانه در کشور ما همه‌چیز درگیر مسائل سیاسی می‌شود و این رویکرد صرفاً مربوط به این موضوع خاص نیست و شاهدیم مسائل مختلف اعم از موضوعات اقتصادی، عمرانی، توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری درگیر مسائل سیاسی می‌شود و نارواتر این‌که فضای سیاسی ایجاد شده در رابطه با این موضوعات بسیار مبهم و نامشخص است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: وزیر پیشنهادی علوم باید از سیاست‌زدگی و سیاسی‌کاری به‌دور باشد
تسنیم|  عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزرای سیاست‌زده یا سیاسی‌کار برای وزارت علوم یک آسیب جدی هستند و در این شرایط است که ما نمی‌توانیم نسبت به رشد علمی کشور امیدوار باشیم. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم دلیجان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال معرفی گزینه پیشنهادی وزارت علوم به مجلس در مهرماه، گفت: امیدواریم رئیس‌جمهوری پیش از موعد قانونی، گزینه پیشنهادی خود را برای وزارت علوم به مجلس معرفی کند. وی با بیان این‌که وزارت علوم یک وزارت‌خانه حساس و راهبردی است، افزود: انتظار مردم و نخبگان از وزارت علوم بسیار بالاست؛ مردم انتظار دارند وزارت علوم در چارچوب‌های تعیین شده برای پیشرفت علمی کشور طبق چشم انداز توسعه حرکت کند و ایران اسلامی را به لحاظ علمی به جایگاه واقعی برساند. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، وزارت علوم نیازمند وزیری علمی و متعهد است، تصریح کرد: وزرای سیاست‌زده یا سیاسی‌کار برای وزارت علوم یک آسیب جدی هستند و در این شرایط است که ما نمی‌توانیم نسبت به رشد علمی کشور امیدوار باشیم؛ این حق دانشگاه و وزارت علوم است که وزیری علم و دانش محور داشته باشد.

مسعود پزشکیان: فرمایشات رهبری فصل‌الخطاب مسئولان سیاسی کشور برای موضوع میانمار باشد
خانه ملت| نماینده مردم تبریز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص جنایت میانمار در کلاس خارج از فقه اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است، همان‌طور که ایشان تأکید داشتند؛ باید جمهوری اسلامی در مقابل با ظلم در هر نقطه از جهان صریح و شجاعانه اعلام موضع کند. این عضو اصلاح‌طلب مجلس دهم ادامه داد: بنابراین انتظار می‌رود ریاست‌جمهوری وزارت امور خارجه و روحانیون شناخته شده و تاثیرگذار درخصوص نسل‌کشی مردم میانمار اعلام موضع کنند، حتی دانشگاهیان نیز می‌توانند اقداماتی ازجمله اعلام شکایت به سازمان ملل داشته  باشند.


تعداد بازدید :  537