شماره ۱۲۲۲ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
سخنگوی دولت در نشست خبری مطرح کرد:
دولت از هیچ اقدامی که فضای آزادی مردم را محدود کند، حمایت نمی‌کند

شهروند| محمدباقر نوبخت صبح دیروز در نشست خبری هفتگی خود با رسانه‌ها درباره احتمال ایجاد محدودیت برای شبکه‌های اجتماعی از سوی برخی نهادها و رویکرد دولت در این مورد اظهار کرد: این‌که با چه نیاتی افراد در پاره‌ای از موارد مطالبی را می‌گویند، شاید وجهه خیرخواهانه دارد. دولت استفاده از این فضاها را در راستای حقوق شهروندی می‌داند و از هیچ اقدامی که فضای آزادی مردم را محدود کند، حمایت نمی‌کند. ما نمی‌توانیم استقلال را فدای آزادی و آزادی را فدای استقلال کنیم، پس دولت از حقوق واقعی مردم در دسترسی به این فضاها حمایت می‌کند. سخنگوی دولت درباره تغییرات احتمالی استانداران عنوان کرد: همان‌طور که حداقل 50‌درصد کابینه تغییر کرد، در سطح مدیران عالی استان‌ها هم تغییراتی درحال انجام است و ممکن است از عده‌ای تقدیر کنیم و برخی هم در استان‌های دیگر شروع به کار کنند. وزیر کشور با تأمل و سرعت لازم این موضوع را دنبال می‌کند.
وی درباره آنچه تخلفات مدیران دولتی و استانداران خوانده می‌شود، اظهار کرد: آنها وظایف قانونی خودشان را انجام دادند. این‌که استانداری در دوران انتخابات حاضر شود و از عملکرد دولت و نه از یک کاندیدای خاص دفاع کند، بالطبع کار خود بوده، البته برای قوه‌قضائیه حق استقلال و انصاف قائلیم واگر شکایتی از سوی جریان رقیب دولت صورت گرفته باشد، می‌دانیم با دقت و انصاف رسیدگی خواهد کرد.
از سوی سازمان ملل
و شورای امنیت شاهد لغو تحریم‌ها هستیم
نوبخت در واکنش به صحبت‌های اخیر علی‌اکبر صالحی یادآور شد: برجام یک قرارداد بین‌المللی بین ایران و6 کشور دیگر است که آمریکا یکی از آنهاست. الان فضای بین‌المللی و حقوقی تغییر کرده و ما از سوی سازمان ملل و شورای امنیت شاهد لغو تحریم‌ها هستیم. غیر از آمریکا، اراده بقیه را برای همکاری کاملا مشاهده می‌کنیم و کشوری که بخواهد از این قرارداد بین‌المللی خارج شود، خودش ایزوله خواهد شد. وی ادامه داد: ما در راستای تأمین منافع ملی‌مان بهترین تصمیم را می‌گیریم و فقط از یک مرجع تصمیم گرفته نمی‌شود بلکه نهادهای مختلف نقش خواهند داشت. بازنده اقدام احتمالی آمریکا، خود آمریکا خواهد بود. آقای صالحی هم یک مسئول باتجربه و مطلع هستند و مطالبی که می‌گویند، قابل ‌اعتنا و دقیق است. باید این حق را برای آقای صالحی به‌عنوان یک فرد مطلع قایل شویم که حرف سنجیده می‌زند اما اگر نیاز به تغییر باشد، در قالب بیانیه یا شفاها اعلام می‌شود که موضع رسمی دولت چیست. موضع رسمی دولت تعریف شده است و آنچه دولت تصمیم می‌گیرد را سخنگو اعلام می‌کند. سخنگوی دولت همچنین در واکنش به اظهارات اخیر آمانو تصریح کرد: جای هیچ تردیدی نیست که جمهوری اسلامی ایران پایبند پیمان مرتبط با برجام بوده و این بحث‌ها منتفی است. معلوم هم شد که حرف‌های دولتمردان آمریکایی بی‌پایه و غیرحقوقی بوده است. رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره خروجی هیأت نظارت بر اجرای برجام گفت: این هیأت خارج از دولت است و همه ارکان اصلی نظام در آن موثر هستند و بهتر است به آنها اعتماد کنید که کارشان را درست انجام می‌دهند.
باید تعدادی از مدیرانشان
 بانوان و جوانان باشند
نوبخت در ادامه درباره ابقای مدیران گذشته و چگونگی تحقق وعده استفاده از جوانان و زنان یادآور شد: رئیس‌جمهوری به همه وزرا گفته باید تعدادی از مدیرانشان بانوان و جوانان باشند. خیلی از وزارتخانه‌ها این اقدام را کرده‌اند و این کار هم در سازمان برنامه درباره مشاور و معاون سازمان انجام شده است.
حضور شهردار در جلسات هیأت دولت
 اتفاق دوسویه و مثبت است
وی با اشاره به حضور شهردار تهران در جلسات هیأت دولت گفت: بدون تردید این حضور می‌تواند فرصت ایجاد کند که هم شهردار از سیاست‌های دولت مطلع شود و مشکلاتش را بگوید و هم متقابلا دولت انتظاراتش را بیان و از این ظرفیت استفاده کند. این اتفاق دوسویه و مثبت است.
چیزی از تکدر آقای رئیس‌جمهوری نشنیدم
نوبخت درباره موضع‌گیری‌های اخیر رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست و این‌که گفته می‌شود رئیس‌جمهوری از او مکدر است و ممکن است به‌عنوان وزیر نیرو معرفی شود، بیان کرد: به جهت شناخت حداقل 30ساله ایشان را واقعا فردی دانشمند و مسلط در حوزه کشاورزی می‌دانم. هرکسی یک صراحت لهجه‌ای هم دارد و شما هم به خاطر دانش عمیق و تجارب وافر ایشان مدارا کنید. چیزی از تکدر آقای رئیس‌جمهوری نشنیدم و این‌که گزینه وزیر نیرو باشد هم، از شما می‌شنوم و بسیار بعید می‌دانم کسی که تازه این مسئولیت را گرفته، عوض شود.
در محدوده فعالیت ستاد فرماندهی
 اقتصاد مقاومتی سایر قوا هم هستند
نوبخت با اشاره به جلسه روز دوشنبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و اظهارات جهانگیری درباره اختیارات این ستاد تأکید کرد: چون محدوده فعالیت اجرایی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی فقط قوه‌مجریه نیست و سایر قوا هم هستند، انتظارات ستاد این است از اختیاراتی استفاده کند که فراتر از قوه‌مجریه نافذ باشد. وی در پاسخ به سوالی درباره کسری بودجه تأکید کرد: عدم ‌تحقق درآمدها می‌تواند به کسری بودجه منجر شود. ما الان عدم تحقق درآمدها را داریم ولی قول می‌دهیم با کسری بودجه مواجه نشویم.


تعداد بازدید :  494