شماره ۱۲۲۲ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
فدراسیون سرانجام کوتاه آمد
واگذاری بلیت‌فروشی به استقلال و پرسپولیس

شهروند| در 10روز گذشته سایت اطلاع‌رسانی باشگاه‌های پرطرفدار و مردمی بزرگ پایتخت با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی از هواداران خود درخواست کرده بودند که دیگر برای تماشای بازی‌های خانگی پرسپولیس و استقلال،‌ از سامانه بلیت‌فروشی شرکت طرف قرارداد سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بلیت خریداری نکنند. این ائتلاف بزرگ مدیران عامل سرخابی‌ها فشار شدیدی را روی مدیران فدراسیون به وجود آورد تا تصمیم نهایی برای واگذاری بلیت‌فروشی به پرسپولیس و استقلال را اتخاذ کنند. اتفاقی که بالاخره با حمایت وزارت ورزش و جوانان از باشگاه‌های بزرگ پایتخت رخ داد.
تلاش طولانی سرخابی‌ها برای فسخ قرارداد
در ماه‌های اخیر، مدیران پرسپولیس و استقلال برای تعیین‌تکلیف پرونده بلیت‌فروشی،‌ جلسات مختلفی را با مدیران وزارت ورزش، فدراسیون و سازمان لیگ برگزار کرده بودند. آنها که نسبت به عدم دریافت حق و حقوق خود در پرونده بلیت‌فروشی عملا معترض بودند، خواهان فسخ قرارداد 11ساله فدراسیون با شرکت برهان مبین برای بلیت‌فروشی مسابقات خانگی خود بودند که به خاطر مباحث حقوقی تعیین‌تکلیف این پرونده خیلی طول کشید.
اطلاعیه مهم
شرکت برهان مبین برای بلیت‌فروشی قراردادی، حقوق سختی با فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ امضا کرده‌ است. در این مدت البته رسانه‌‌ها هم با گزارش‌ها و اخبار مختلف انتقادهای زیادی به زوایای پنهان انعقاد این قرارداد انجام دادند و درنهایت مشخص شد که نهادهای نظارتی هم رسیدگی به جزییات این پرونده را در دستور کار خود قرار داده‌اند. از همان مقطع بود که شنیده شد در آینده‌ای نزدیک بلیت‌فروشی مسابقات خانگی پرسپولیس و استقلال به این دو باشگاه واگذار خواهد شد و چند روز بعد از انتشار این خبر، باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال از هواداران خود خواستند که دیگر از سامانه شرکت برهان مبین بلیت خریداری نکنند.
واگذاری بلیت‌فروشی به پرسپولیس و استقلال
به ‌دنبال درخواست سرخابی‌ها از هواداران،‌ جلسات دوباره‌ای مدیران عامل پرسپولیس و استقلال با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال برای تعیین تکلیف این پرونده در روزهای اخیر برگزار شد. علی‌اکبر طاهری و سیدرضا افتخاری با صراحت به فدراسیون اعلام کردند تحت هیچ شرایطی دیگر اجازه بلیت‌فروشی به شرکت برهان مبین نمی‌دهند و خودشان مجری بلیت‌فروشی بازی‌های خانگی خواهند بود. درنهایت هم این اتفاق با نتیجه‌ای مثبت همراه و بلیت‌فروشی به باشگاه‌ها واگذار شد. به ‌زودی هم مکانیزم خریداری بلیت از سوی پرسپولیس و استقلال به هواداران اعلام
خواهد شد.
تاج: سازمان لیگ
سهم‌اش را از باشگاه‌ها می‌گیرد
درشرایط کنونی هیچ‌کسی نمی‌داند تکلیف پرونده قرارداد فدراسیون با شرکت برهان مبین که مدت آن برای 11‌سال است، چه خواهد شد، اما مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال درباره بلیت‌فروشی بازی‌های پرسپولیس و استقلال و جلساتی که با طاهری و افتخاری داشت، گفت: «با مدیران عامل این دو باشگاه درخصوص فروش بلیت اینترنتی به تفاهم رسیده‌ایم و قرار بر این است که بلیت‌فروشی اینترنتی به خود باشگاه‌ها واگذار شود تا سهم خوبی را از این مسأله ببرند. به سازمان لیگ اعلام کرده‌ایم که خود را وارد این کار نکند و سهم خودش را از بلیت‌فروشی دریافت کند».


تعداد بازدید :  188