شماره ۱۲۲۲ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
داورزنی: بخشی از آزادی مسقف می‌شود
اقدام برای حضور زنان در ورزشگاه

شهروند| بعد از بازی ایران و سوریه که زنان کشور حریف موفق به حضور در ورزشگاه آزادی شدند و عکس‌های جالبی نیز از آنها در فضای مجازی مخابره شد، موضوع ورود زنان ایرانی به ورزشگاه‌ها بار دیگر داغ شد. بعد از نظرات موافقی که مسئولان مختلف در این خصوص ارایه دادند، دیروز معاون وزیر ورزش از مسقف‌شدن بخشی از ورزشگاه آزادی برای حضور زنان خبر داد.
معضل همیشگی
موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها از سال‌ها قبل وجود داشته و هربار به دلیلی این مسأله منتفی شده است. حالا اما با توجه به فشارهای مردم و البته برخی مسئولان و نمایندگان مجلس خیلی‌ها امیدوارند این قبح یک‌بار برای همیشه بشکند و زنان ایرانی بتوانند بدون مشکل در کنار مردان به تماشای مسابقات ورزشی به‌خصوص فوتبال بپردازند. حضور زنان سوری در ورزشگاه آزادی نیز مزید بر علت شد تا بسیاری از اهالی فوتبال نسبت به موضوع واکنش نشان دهند. حتی وزیر ورزش و جوانان و برخی مسئولان دولتی نیز خواهان برطرف‌شدن مشکلات مربوط به تماشای مسابقات ورزشی توسط زنان شدند. بعد از این اقدامات، به نظر می‌رسد برخی کارهای اجرایی صورت خواهد گرفت تا موانع موجود یکی‌یکی رفع شود. یکی از این مسائل درباره ورزشگاه آزادی، مسقف‌شدن بخشی از این ورزشگاه است.
تعامل وزارت ورزش با شهرداری
یک‌گام روبه جلو برای ورود زنان به ورزشگاه آزادی که دیروز از سوی معاون وزیر ورزش مطرح شد، مسقف‌شدن بخشی از ورزشگاه آزادی است. این طرح که در جلسه مشترک نجفی شهردار تهران و سلطانی‌فر وزیر ورزش درباره‌اش صحبت شده، به ‌زودی اجرایی خواهد شد. داورزنی دراین خصوص گفته است: «این تعاملاتی است که بین نجفی شهردار تهران و سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان صورت گرفته است که یک بخش از ورزشگاه آزادی برای حضور زنان مسقف شود. همچنین قرار بر این است که یک پروژه‌ 40‌هزار نفری برای بانوان در استادیوم آزادی که از سال‌های قبل قول آن داده شده است، عملیاتی شود.» البته هنوز جزییاتی درباره این موضوع منتشر نشده، اما درصورتی که چند جایگاه آزادی مسقف شود و در اختیار زنان قرار بگیرد، قطعا بخشی از مشکلات درراه ورود زنان حل خواهد شد.


تعداد بازدید :  194