شماره ۱۲۲۲ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
والیبالیست‌ها با نمایشی قابل‌ قبول گام اول را محکم برداشتند
انتقام از ایتالیا، خط و نشان برای آمریکا

شهروند| همان‌طور که بازیکنان و سرمربی تیم‌ملی والیبال وعده داده بودند، در روز نخست جام قهرمانان بزرگ جهان شاهد نمایش متفاوتی از بلندقامتان ایرانی بودیم که به برتری مقابل ایتالیا منجر شد.
تیم‌ملی متحول شد
با این‌که ترکیب تیم‌ملی والیبال برای حضور در جام قهرمانان بزرگ تغییر چندانی نسبت به لیگ جهانی نداشته، روز گذشته شاهد نمایش متفاوتی از ملی‌پوشان بودیم. سعید معروف، محمد موسوی، امیر غفور، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور، سامان فائزی، مهدی مرندی و مصطفی حیدری نفرات اصلی ایران در بازی دیروز بودند که به جز چند تعویض تاکتیکی، اکثر دقایق را با نظر کولاکوویچ در زمین حضور داشتند. نمایش نسبتا ضعیف والیبالیست‌ها در لیگ جهانی 2017 خیلی از علاقه‌مندان به این رشته را ناامید کرده بود اما روز گذشته شاگردان کولاکوویچ در سرویس، دریافت و اسپک عملکرد خوبی مقابل نایب قهرمان المپیک داشتند.
انتقام از ایتالیا بعد از 3 سال
آخرین برد ایران مقابل ایتالیا به ‌سال 2014 و مسابقات قهرمانی جهان برمی‌گشت. از آن به بعد ملی‌پوشان کشورمان در 4 رویارویی با لاجوردی‌پوشان شکست خورده بودند که آخرین‌بار در لیگ جهانی 2017 بود. پیروزی در ست‌های اول، سوم و پنجم با نتایج 25 بر 19، 28 بر 26 و 15 بر 11 مقابل 2 ستی که ایتالیایی‌ها با نتایج 25 بر 23 و 31 بر 29 به دست آوردند، باعث پیروزی 3 بر 2 ایران در نخستین گام از جام قهرمانان بزرگ شد. امیر غفور با کسب 21 امتیاز ستاره ایران در این مسابقه بود، اگرچه فیلیپو لانزا، بازیکن شماره 10 ایتالیا با 23 امتیازی که برای تیمش گرفت، امتیازآورترین بازیکن این مسابقه شد.
امروز؛ جدال سخت با آمریکا
ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم‌ملی ایران بعد از پیروزی برابر ایتالیا تیمش را سورپرایز این دوره از مسابقات معرفی کرد: «ما شگفتی روز نخست مسابقات بودیم و می‌خواهیم سورپرایزهای بعدی را هم در مسابقات آتی به نمایش بگذاریم.» سرمربی مونته‌نگرویی امروز از ساعت 11:10 در دومین بازی تیمش را مقابل آمریکا به میدان می‌فرستد. آمریکا در اولین روز مسابقات 3 بر صفر ژاپن میزبان را پشت‌سر گذاشت و در رده نخست جدول ایستاد. برزیل هم در دیدار افتتاحیه جام، با شکست 3 بر صفر فرانسه برای رقبا خط و نشان کشید. با این وضع ایران با توجه به پیروزی 3 بر 2 مقابل ایتالیا در رده سوم جدول رده‌بندی جام قهرمانان در پایان روز نخست قرار گرفت و امروز به دنبال دومین پیروزی خود در این رقابت‌ها خواهد بود.


تعداد بازدید :  210