شماره ۱۲۲۲ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
اقتصاد مجازی

اپل گرانترین شرکت جهان شد
تسنیم| اپل به‌عنوان باارزش‌ترین شرکت بورسی جهان این هفته در شرایطی به مناسبت دهمین سالگرد عرضه نخستین گوشی خود، جدیدترین آیفونش را به بازار معرفی می‌کند که 10‌سال پیش در چنین روزهایی در رده هفتادم شرکت‌های باارزش بورسی جهان قرار داشت و نیمی از 10 شرکت بزرگ جهان را شرکت‌های فعال در زمینه انرژی تشکیل می‌دادند.

جریمه 2/1میلیون یورویی فیس بوک
مهر| یک نهاد نظارتی در اسپانیا فیس بوک را به علت جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران خود ۱.۲‌میلیون یورو جریمه کرده است. فیس بوک از این اطلاعات برای شناسایی دقیق‌تر ویژگی‌های افراد و ارسال تبلیغات هدفمند برای کاربران خود استفاده می‌کرد.  

فرجام خواهی گوگل
 از جریمه اتحادیه اروپا
 مهر|  دوماه بعد از جریمه بی سابقه ۲.۹ میلیاردی گوگل توسط اتحادیه اروپا به جرم انحصارطلبی تجاری، این شرکت نسبت به این حکم تقاضای فرجام خواهی کرده است.
گوگل در تاریخ ۱۱سپتامبر و پس از صدور حکم جریمه مذکور خواستار تعلیق این حکم شده است. گوگل که بزرگترین موتور جست‌وجوی جهان است، توسط کمیسیون اروپایی وابسته به اتحادیه اروپایی به جرم سوءاستفاده از تسلط خود بر بازار جست‌وجوگرهای اینترنتی اروپا و استفاده از آن برای به حاشیه راندن خدمات خرید و... شرکت‌های رقیب محکوم شده است.


تعداد بازدید :  487