شماره ۱۲۲۲ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
پلاسکونشینان خواستار تنظیم جلسه با مسئولان ریاست‌جمهوری شدند
کار پلاسکو به پاستور کشید

شهروند| پلاسکویی‌ها که از تجمع‌های چندین‌باره خود برای حل مشکلاتشان نتیجه نگرفته‌اند، حالا پیگیر جلسه‌ای با مسئولان ریاست‌جمهوری هستند. وضع مالکیت مغازه‌ها، مشکلات وام‌گرفتن و رکود حاکم بر پاساژ نور مشکلاتی است که پلاسکویی‌ها را آزار می‌دهند. حالا به ‌گفته رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان، پلاسکونشینان سابق پیگیر قرار تنظیم جلسه‌ای با مسئولان ریاست‌جمهوری هستند.
به‌ گفته مجتبی درودیان با وجود گذشت چندین‌ماه از حادثه پلاسکو هنوز در زمینه دریافت وام برای کسبه مشکلات متعددی وجود دارد و مهمترین موضوع آن است که سود تعیین‌شده به قدری بالاست که کسبه توان پرداخت آن را ندارند و در این مدت پیگیری‌های متعددی انجام و به مسئولان مختلف ازجمله رئیس‌ کل بانک مرکزی نامه‌هایی ارسال شده است.
آنطور که درودیان می‌گوید، درعین ‌حال مکاتباتی با دفتر ریاست‌جمهوری انجام و روز دوشنبه تماسی گرفته شده و از سوی ریاست دفتر بازرسی ریاست‌جمهوری این‌گونه اعلام شده که در این هفته یک جلسه حضوری در این زمینه برگزار خواهد شد تا پیگیری خواسته‌های کسبه پلاسکو از سوی ریاست‌جمهوری صورت بگیرد.
به ‌گفته رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان، همچنین کسبه نگران هستند که پس از ساخته‌شدن بنای جدید وضع مالکیت آنها به چه شکل خواهد بود و برهمین اساس تجمع‌های مختلفی برگزار کرده‌اند و نگرانی خود را در مورد منعقدنشدن قرارداد از سوی بنیاد مستضعفان به کرات اعلام کرده‌اند.
درودیان با اشاره به این‌که در مورد وام‌های بانکی هم تا‌به‌حال چهار تا پنج نفر به بانک معرفی شده‌اند، گفت: البته روند دریافت این وام نیاز به مهلتی دوهفته‌ای دارد اما اگرچه برخی از همکاران ما به دلیل شرایط بدی که در آن قرار دارند، مجبور شده‌اند از چنین وامی استفاده کنند، اما پیش‌بینی ما آن است که در آینده برای بازپرداخت این مبلغ با مشکلات متعدد مواجه شوند؛ چراکه اقساط این وام ۳۶ماهه بوده و در هرماه کسبه موظف به پرداخت رقمی معادل ۱۰ تا ۱۲‌میلیون تومان هستند که این رقم برای بخش تولیدی هزینه‌ای بسیار بالا محسوب می‌شود. او همچنین به رکود حاکم در بازار اشاره و عنوان کرد؛ با توجه به فاصله‌ای که پاساژ نور با بازارهای اصلی شهر دارد، رکود بیشتر بوده و برهمین اساس، برخی از کسبه ترجیح داده‌اند از این محل جابه‌جا شوند. آنطور که رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان می‌گوید، در پاساژ نور هزینه‌های مختلفی که از کسبه گرفته می‌شود، مانند شارژ ساختمان بسیار سنگین است و توجیه منطقی ندارد، چراکه برای هر متر از مغازه‌ها شارژی معادل 18‌هزار تومان تعیین شده و این درحالی است که در گذشته پلاسکویی‌ها سالانه مبلغی حدود یک‌میلیون و ۵۰۰   تا دو‌میلیون تومان را به‌عنوان هزینه‌های شارژ پرداخت می‌کردند. به ‌گفته درودیان، روز دوشنبه هم تعدادی از کسبه پلاسکو در محل حسینیه اتحادیه پیراهن‌دوزان گرد هم آمدند تا درباره آنچه تاکنون انجام شده، اطلاع‌رسانی کافی صورت بگیرد و کسبه در جریان امور قرار داشته باشند.


تعداد بازدید :  190