شماره ۱۲۲۲ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
با حضور 240 هنرمند از 30 کشور جهان برگزار می‌شود
آغاز پنجمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» در خانه هنرمندان

پنجمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» با آثاری از هنرمندان 30 کشور جهان، از روز گذشته با افتتاح بخش نمایشگاهی، موسیقی و تئاتر آغاز به کار می‌کرد.
به‌ گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» خانه هنرمندان ایران از 21 تا 30شهریورماه میزبان پنجمین جشنواره «هنر برای صلح» خواهد شد. در این رویداد هنری که از سوی بخش خصوصی هنر و با حمایت هنرمندان، گالری‌داران و مجموعه‌داران برپا می‌شود، 240هنرمند در رشته‌های نقاشی، مجسمه، گرافیک، ویدیو آرت، پرفورمنس، تئاتر، سینما و موسیقی به ارایه آثار خود خواهند پرداخت.
جشنواره «هنر برای صلح» در پنجمین گام خود برای نخستين‌بار به شکل بین‌المللی برپا می‌شود و در بخش‌های مختلف خود میزبان هنرمندانی از 30 کشور جهان است. در نخستين روز این رویداد بخش نمایشگاهی پنجمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» در تمامی گالری‌های خانه هنرمندان افتتاح خواهد شد.
در بخش نقاشی این رویداد هنری، آثار 64 هنرمند همچون ناصر اویسی، جعفر روح‌بخش، کوروش شیشه‌گران، بهرام دبیری، منوچهر نیازی، کامبیز درم‌بخش و... به نمایش در خواهد آمد. در این بخش آثاری از هنرمندان فرانسوی و ایتالیایی نیز حضور دارد. بخش عکس پنجمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» نیز میزبان آثار 52 هنرمند، همچون عباس کیارستمی، رضا کیانیان، ابراهیم حقیقی، سیف‌الله صمدیان، محمد فرنود، گوهر دشتی، شادی قدیریان، آرمان استپانیان، مجید سعیدی و... در کنار آثاری از عکاسانی از کشورهای فرانسه، افغانستان، هند و عراق است.
در بخش مجسمه و چیدمان نیز 34 اثر از هنرمندانی چون بهروز دارش، تاها بهبهانی، جمشید مرادیان، مریم سالور، گیزلا وارگا سینایی و... در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
بخش ویدیو آرت و پوستر این رویداد هنری، میزبان آثار 28هنرمند از ایران، یونان، مکزیک، آمریکا، روسیه، دومنیکن، چین، اکوادور، ترکیه، لهستان و اندونزی است.
در بخش نمایشگاهی پنجمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» تمامی آثار برای فروش ارایه شده‌اند و عواید حاصل از آن صرف ساخت مدرسه و اقدامات بشردوستانه خواهد شد.
همچنین در روز افتتاحیه پنجمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح»، گروه تئاتر قاصدک از ساعت 17 به اجرای نمایش ویژه کودکان براساس شعار این رویداد هنری که «آموزش صلح به کودکان» است، خواهند پرداخت. اجرای پرفورمنس نقاشی احمد آریامنش و پرفورمنس موسیقی گروه بنفش از دیگر برنامه‌های نخستین روز این رویداد هنری است.
لازم به یادآوری است، پنجمین جشنواره «هنر برای صلح» در کنار بخش نمایشگاهی تا30 شهریورماه همه روزه با برنامه‌های متنوعی در عرصه تئاتر، موسیقی و سینما میزبان علاقه‌مندان به هنر و صلح خواهد بود.
مراسم بزرگداشت روز جهانی صلح و اهدای «نشان صلح» که یکی از بخش‌های اصلی جشنواره «هنر برای صلح» در ادوار گذشته بوده است، نیز پنجشنبه، 23شهریورماه در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.


تعداد بازدید :  375