شماره ۱۲۲۲ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
سفر 9ماهه‌ای که مسافر شماره 2 در آن نادیده گرفته شد
کاپ جام‌جهانی به ایران نمی‌آید!

شهروند| سفر 9ماهه کاپ جام‌جهانی 2018 آغاز شده و این کاپ که ‌سال آینده در روسیه به دست یکی از کاپیتان‌های 32 تیم حاضر در این رقابت‌ها سپرده می‌شود، از بیش از 50 کشور عبور خواهد کرد.
نمایش جام بیست‌ویکم در جهان
بیست‌ویکمین دوره جام جهانی‌ سال آینده در شهرهای مختلف روسیه با حضور 32 تیم برتر جهان فوتبال برگزار می‌شود. طبق عرف هر دوره کاپ قهرمانی این دوره از مسابقات ابتدا در شهرهای مختلف کشور میزبان و سپس به کشورهای دیگر حمل می‌شود و درنهایت به روسیه بازخواهد گشت. هم‌اکنون کاپ جام‌جهانی در شهرهای روسیه به گردش درآمده و قرار است سفر 9ماهه خود را از کشور تایلند آغاز کند. در سفر این کاپ به مناطق مختلف جهان، مردم علاقه‌مند به فوتبال نظاره‌گر آن خواهند بود تا به نوعی شمارش معکوس برای شروع بزرگترین رویداد فوتبالی جهان آغاز شود.
چرا کاپ به ایران نمی‌آید؟
در فهرست بیش از 50 کشوری که قرار است کاپ جام‌جهانی از آنها عبور کند، نام ایران به‌عنوان دومین تیمی که جواز حضور در جام‌جهانی را به دست آورده، دیده نمی‌شود. جالب این‌که خیلی از کشورهای همسایه ایران همچون امارات، پاکستان و ازبکستان در این فهرست هستند اما نامی از ایران به‌عنوان یکی از تیم‌هایی که تا به‌حال صعودشان را قطعی کرده‌اند، در این لیست وجود ندارد. اسپانسر تور جام‌جهانی شرکت آمریکایی کوکاکولا است و به‌ نظر می‌رسد این شرکت مسئول انتخاب کشورهایی است که کاپ جام‌جهانی قرار است در آنها به گردش درآید. حتی کشورهایی مثل لائوس، ماکائو، تونگا، جزایر سلیمان، پاپوآ گینه‌نو و برونئی که اصلا صاحب فوتبال نیستند، شاهد کاپ جام‌جهانی از نزدیک خواهند بود. بدون ‌شک ورود کاپ جام‌جهانی به هر کشور می‌تواند تب فوتبال را در میان مردم داغ کند اما ایران از این رویداد محروم شده است.

 


تعداد بازدید :  909