شماره ۱۲۱۷ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۵ شهريور
صفحه را ببند
خبر

در جلسه شورای اجتماعی کشور صورت گرفت
انتقاد وزیر کشور از مطالب غیراخلاقی در شبکه‌های اجتماعی
وزارت کشور|‌ وزیر کشور با بیان این‌که شاهد ترویج مطالب غیراخلاقی و ضد دینی در شبکه‌های اجتماعی هستیم، گفت: باید هم برنامه سلبی و هم برنامه ایجابی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی داشته باشیم.
عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نود و دومین جلسه شورای اجتماعی کشور با بیان این‌که نمی‌توان واقعیت آسیب‌های اجتماعی را کتمان کرد افزود: سال‌ها پیش رهبر معظم انقلاب درباره تهاجم فرهنگی هشدار داده بودند که اگر این هشدارها جدی گرفته می‌شد قطعا وضع ما بهتر بود. رهبری درباره تغییرات اجتماعی به ما هشدار داده بودند که کسی توجه نکرد و حالا با تغییر در سبک زندگی مواجه هستیم.
وی در ادامه اظهار کرد: درباره فضای مجازی قضاوت‌ها با افراط و تفریط همراه است که هیچ‌کدام درست نیست. ما شاهد ترویج مطالب غیراخلاقی و ضد دینی در شبکه‌های اجتماعی هستیم که هیچ‌کس از آن دفاع نمی‌کند. از سویی دیگر می‌بینیم که در فضای مجازی به حریم امن افراد تجاوز شده و حریم خصوصی آنها مخدوش می‌شود. بنابراین ما باید هم برنامه سلبی و هم برنامه ایجابی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی داشته باشیم. البته ما با آن بخش از ظرفیت‌های اینترنت و فضای مجازی که موجب رشد علم، فرهنگ و آگاهی سیاسی می‌شود مخالفتی نداریم اما مسئولیم که اجازه ندهیم مفاسد اخلاقی در فضای مجازی جامعه ما را تهدید کند.

وزیر دفاع مطرح کرد:
 امروز نه‌تنها ایران هراسی حاکم نیست بلکه ایران دوستی وجود دارد
ایسنا|  وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأکید کرد که امروز نه‌تنها ایران هراسی حاکم نیست بلکه ایران دوستی وجود دارد و ما فرصت‌های بزرگی داریم که به تهدیدات و تحریم‌ها فائق شویم و نیروهای مسلح باید قدرت خود را حفظ کرده و ارتقا دهند. امیر حاتمی طی سخنانی در همایش حقوق دفاعی گفت: ما در دوره اخیر با تهدید و تحریم توان دفاعی و موشکی مواجه هستیم که با هدف سیاسی برای بازدارندگی قدرت کشور تلاش می‌کنیم و می‌خواهند از ابزار حقوقی برای ایجاد اقناع و اجماع در این خصوص استفاده کنند. وی ادامه داد: این‌که تفسیرها و تعبیرهای سلیقه‌ای انجام شود و با اتکا به آن تفاسیر قدرت بازدارندگی کشور را مورد تهدید قرار بگیرد از موضوعاتی است که همکاران ما در موضع حقوقی نیروهای مسلح باید به آن حساس باشند و اجازه ندهند این اتفاق بیفتد و حتما هم این اجازه داده نخواهد شد. وزیر دفاع تأکید کرد: کسانی می‌خواهند با استفاده از مبانی حقوقی قدرت کشورها را تهدید کنند؛ به‌خصوص کشوری همچون جمهوری اسلامی ایران. اما تحریم توان دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی تنها اقدام دشمنان علیه ما نیست و تلاش‌هایی در عرصه‌های دیگر هم داشته‌اند که همیشه با ناکامی مواجه شدند.


تعداد بازدید :  450