شماره ۱۲۱۷ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۵ شهريور
صفحه را ببند
سرمربی والیبال به انتقادها بابت عدم جوانگرایی پاسخ داد
اولتیماتوم آخر به کولاکوویچ

شهروند| سرمربی مونته‌نگرویی درحالی بلندقامتان ایرانی را برای حضور در جام بین قاره‌ای آماده می‌کند که منتقدان زیادی دارد و شاید آینده‌اش در ایران هم بستگی به نتایجی دارد که در ژاپن کسب می‌کند.
خبری از تغییر نسل نشد
با این‌که یکی از اهداف ایگور کولاکوویچ بعد از عقد قرارداد با فدراسیون والیبال، تغییر نسل والیبال ایران بود، عملا در ماه‌های اخیر شاهد اضافه‌شدن هیچ بازیکن جدیدی از رده‌های پایین‌تر به تیم بزرگسالان نبودیم. وقتی به ترکیب تیم‌ملی برای حضور در جام بین قاره‌ای نگاه می‌اندازیم، به غیر از حذف عادل غلامی به دلایل انضباطی و غیبت شهرام محمودی و مهدی مهدوی به واسطه خداحافظی از تیم‌ملی هیچ تغییر دیگری را شاهد نیستیم. البته به جای همین بازیکنان هم نفرات جوان‌تری جایگزین نشدند و به نظر می‌رسد سرمربی تیم‌ملی حاضر نشد در نخستین سال حضورش در ایران دست به ریسک بزند. البته کولاکوویچ دیروز دلیل این اتفاق را این‌طور توضیح داد: «عقیده من از همان ابتدای پذیرش مسئولیت تیم‌ ملی ایران، جوانگرایی در این تیم بوده است و اعتقاد مبرم به این موضوع دارم اما چون امسال آنان نمی‌توانستند دوره کامل آماده‌سازی با تیم‌ ملی بزرگسالان را سپری کنند، این فرصت مهیا نشد و در سال‌های آینده حتما این روند پیگیری می‌شود.»
جام قهرمانان، آخرین فرصت
نتایج تیم‌ ملی والیبال با هدایت ایگور کولاکوویچ در لیگ جهانی انتقادات زیادی را در پی داشت. البته تورنمنت بعدی رقابت‌های انتخابی مسابقات جهانی بود که با موفقیت تیم‌ملی مقابل رقبای آسیایی پیگیری شد. حالا جام قهرمانان قاره‌ها می‌تواند آخرین فرصت برای این مربی باشد تا توانایی خودش و تیمش را بیش از پیش نشان دهد. محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون والیبال در این‌باره می‌گوید: «پس از مسابقات جام بین قاره‌ای، مجموع 3 تورنمنتی که کولاکوویچ هدایت تیم‌ملی را برعهده داشته می‌تواند یک ملاک ارزیابی برای عملکرد این مربی باشد. البته برای بررسی عملکرد یک مربی تنها نباید به نتایج تیم توجه کرد و باید موارد دیگری مثل تغییر نسل را هم مدنظر قرار دهیم.» ایتالیا، آمریکا، فرانسه، ژاپن و برزیل حریفان ایران در جام قهرمانان قاره‌ها محسوب می‌شوند و به‌نظر می‌رسد شاگردان کولاکوویچ محکی جدی در این رقابت‌ها خواهند خورد. باید منتظر بود و دید که والیبالیست‌ها که خیلی با پذیرش انتقادها میانه خوبی ندارند، می‌توانند بار دیگر نگاه مردم را به سمت این رشته جلب کنند یا اتفاق دیگری در راه است.


تعداد بازدید :  222