شماره ۱۲۱۷ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۵ شهريور
صفحه را ببند
ملی‌پوشان خردسال با اتوبوس به ازبکستان می‌روند!
سفر پرخطر شناگران کم‌سن‌وسال

شهروند| فدراسیون شنا و شیرجه برای اعزام نمایندگان ایران به رقابت‌های قهرمانی آسیا برنامه‌ریزی مناسبی نداشته است. این مسابقات در رشته‌های شنا و شیرجه رده‌های پایه در کشور ازبکستان برگزار می‌شود و اخبار رسیده حاکی از این است که برنامه‌ریزی مناسبی برای این اعزام درنظر گرفته نشده است.
خستگی بلای جان شناگران ایرانی
نمایندگان کم‌سن‌و‌سال ایران که می‌خواهند برای شرکت در مسابقات شنا و شیرجه به ازبکستان بروند، برای حضور در این مسابقات باید سختی‌های زیادی را تحمل کنند. آنها به جای مسیر هوایی سه‌ساعته تا ازبکستان، ابتدا ساعت 11 شب چهارشنبه باید با هواپیما به مشهد بروند و پس از توقفی 10ساعته، با پروازی دیگر راهی تاجیکستان شوند و درنهایت با اتوبوس از این کشور به ازبکستان سفر کنند. با این برنامه‌ریزی، کاروان ایران به احتمال فراوان و شب قبل از مسابقه به ازبکستان خواهد رسید. قطعا طی‌کردن این مسیر طولانی باعث می‌شود شناگران کم‌سن‌و‌سال ایرانی با خستگی زیادی روبه‌رو شوند. رسیدن دیرهنگام شناگران ایرانی به شهر محل برگزاری مسابقات درست یک شب قبل از آغاز رقابت‌ها باعث خستگی مفرط آنها می‌شود. قطعا شناگران ایرانی قبل از آغاز مسابقات به ریکاوری نیاز دارند اما چطور چند ساعت قبل از شروع رکوردگیری‌شان ریکاوری خواهند کرد، جای سوال دارد.
مسیر زمینی و خطرات همیشگی
درحالی که هنوز یک هفته از اتفاق تلخی که برای دختران دانش‌آموز هرمزگانی رخ داد، نگذشته است، باز هم شاهد ایجاد شرایطی نامناسب بابت سفر دسته‌جمعی دانش‌آموزان هستیم که این‌بار برای حضور در مسابقات ورزشی به سفر می‌روند. فارغ از این‌که ورزشکاران ایرانی با خستگی مفرط به محل برگزاری مسابقات می‌رسند، قطعا برنامه سفری که برای آنها در نظر گرفته شده می‌تواند خطرات زیادی هم در پی داشته باشد. بارها کارشناسان و مسئولان به نامساعد بودن مسیرها و جاده‌ها اشاره کرده‌اند که غیراستاندارد بودن این جاده‌ها همواره قربانی می‌گیرد اما سوال‌برانگیز است که چرا فدراسیون شنا این موضوع مهم را در نظر نگرفته است. هنوز داغ تصادف اتوبوس حامل دانش‌آموزان هرمزگانی که منجر به فوت چند نفر از آنها شد، سرد نشده اما انگار قرار نیست این اتفاق درس عبرتی برای مسئولان شود. یک پرواز چارتر می‌توانست تمام این خطرات و همچنین خستگی شناگران را که ناشی از سفر طولانی‌مدت آنها خواهد بود از بین ببرد اما به نظر می‌رسد برای مسئولان فدراسیون شنا این موضوع چندان اهمیت نداشته است.


تعداد بازدید :  155