شماره ۱۲۱۷ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۵ شهريور
صفحه را ببند
ویترین ایران

برای انبار کالاهای قاچاق از ارتش و هلال‌احمر کمک گرفتیم
  امین دلیری رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به محدودیت انبارهای سازمان گفت: در تصمیمی تازه مقرر شده که بخشی از کالاهای قاچاق به منظور کمک‌های بشردوستانه به خارج از کشور تحویل شود یا در حوادث غیرمترقبه استفاده شود. او با بیان این‌که هیچ مدیری حق ندارد کالاهای قاچاق سازمان کاشف را تحویل نگیرد، عنوان کرد: با محدودیت انبار روبه‌رو هستیم و به همین دلیل با همکاری هلال‌احمر و حتی ارتش کشفیات و کالاهای تحویلی را در انبارها جای داده‌ایم.

ورود نخستین پرواز برگشت حجاج
 به فرودگاه امام(ره)
نخستین پرواز برگشت حجاج به فرودگاه امام‌خمینی(ره) حدود ساعت ۱۵ دیروز وارد شد تا نخستین سری حجاج در پروازهای برگشت وارد فرودگاه امام شوند. امسال برای نخستین‌بار است که سالن 6‌هزار مترمربعی در راستای استقبال از زائران و تحویل بار آنها در فرودگاه امام خمینی در نظر گرفته شده است و تا تحویل ترمینال سلام موقتا از این سالن استفاده چندمنظور خواهد شد.

آب آشامیدنی همه تهرانی‌ها
باکیفیت شد
تسنیم|  طرح ارتقای کیفیت آب شرب جنوب تهران و ۲۷ پروژه دیگر در حوزه آب و فاضلاب شهر تهران با هدف ارتقای کیفیت آب مصرفی 3.5‌میلیون تهرانی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری مورد بهره‌برداری قرار گرفت. اسحاق جهانگیری در این مراسم با تأکید بر این‌که حقابه مردم ایران در نقاط مختلف کشور (مرزها) باید به دقت مشخص شده و با استفاده از دیپلماسی قوی، احقاق حق شود، افزود: ممکن است نیاز باشد تا آب شرب مورد نیاز کشور از بیرون از مرزها یا انتقال از طریق خلیج‌فارس و دریای خزر انجام شود؛ این درحالی است که در بسیاری از کشورها آب شرب مورد نیاز از طریق دریاها و آب‌ شیرین‌کن‌ها تأمین می‌شود. به گفته او، تاکنون توانسته‌ایم با موافقت مقام معظم رهبری ۸‌میلیارد دلار بابت ساماندهی آب‌های مناطق غربی کشور دریافت کنیم، این درحالی است که در دولت یازدهم به ۲۹۵۰ روستا در ‌سال ۹۵ آبرسانی شده است؛ درحالی‌ که متوسط آبرسانی در هر‌ سال به ۲۰۰ تا ۳۰۰ روستا امکان‌پذیر است.

هند مطالبات نفتی ایران را
 پرداخت کرد
صداوسیما|  سهراب کومار سفیر هند در ایران کاهش خرید نفت هند از ایران را تکذیب کرد و گفت: فروش نفت خام ایران به هند آسان‌تر هم شده، زیرا هند قادر است پول را به ایران برگرداند. او با بیان این‌که شرکت‌های غیردولتی ایران حدود 2 و نیم‌میلیارد دلار مطالبات نفتی از هند دارند که به‌زودی پرداخت می‌شود، گفت: در مسائل بانکی مشکلاتی در تعامل با ایران وجود دارد که صرفاً منحصر به هند نیست بلکه بسیاری از کشورهای دنیا که می‌خواهند با ایران تعامل مالی داشته باشند با مشکلات بانکی مواجه هستند.


تعداد بازدید :  375