شماره ۱۲۱۷ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۵ شهريور
صفحه را ببند
سئول: اکنون زمان مذاکره با کره‌شمالی نیست

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی دیروز (سه‌شنبه) در مصاحبه‌ای گفت: «از هرگونه مذاکراتی با کره‌شمالی استقبال می‌کنم اما اکنون زمان مناسبی برای مذاکرات نیست.» به‌گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در مصاحبه‌ای با این خبرگزاری دو روز بعد از انجام ششمین و بزرگترین آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی تأکید کرد: سئول تدابیر سختی در پاسخ به این آزمایش هسته‌ای پیونگ یانگ اتخاذ خواهد کرد اما همزمان به جست‌وجو برای راه‌های حل این مسأله ادامه خواهد داد. وی خاطرنشان کرد: «آزمایش هسته‌ای اخیر کره‌شمالی خیلی جدی‌تر از آزمایش‌های قبلی این کشور محسوب می‌شود. از یک طرف سئول به قاطعانه‌ترین شکل به آن پاسخ خواهد داد به‌ویژه تحریم‌ها را تشدید کرده و فشارها را بر کره‌شمالی افزایش خواهد داد و قابلیت‌های نظامی‌ خودش را تقویت خواهد کرد.»
وی افزود: «از طرف دیگر کره‌جنوبی به تلاش‌هایش برای پیداکردن راه‌حل جامع و اساسی درباره مسأله هسته‌ای کره‌شمالی ادامه خواهد داد.» مون جائه این گفت: «لازم است که با مشاهده تحریک‌های مکرر کره‌شمالی که همواره با محکومیت و افزایش فشارهای بین‌المللی علیه این کشور همراه می‌شود اقدامی برای شکستن این چرخه شرارت آمیز صورت گیرد.» این درحالی است که یک رسانه کره‌جنوبی به نقل از یک منبع اطلاعاتی گزارش داده، پیونگ‌یانگ درحال جابه‌جایی یک «موشک بالستیک قاره‌پیما» به سمت ساحل غربی خود است.
روزنامه ایژیا بیزنس دیلی کره‌جنوبی، اعلام کرده که این موشک از دوشنبه یک روز پس از ششمین آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی درحال انتقال این موشک است و طبق مشاهدات جابه‌جایی آن در طول شب صورت می‌گیرد تا مورد شناسایی قرار نگیرد.کره‌شمالی تأسیسات پرتابی هم برای برنامه موشکی خود در ساحل غربی این کشور دارد. وزارت دفاع کره‌جنوبی اعلام کرد قادر به تأیید محتویات این گزارش نیست.


تعداد بازدید :  392