شماره ۱۲۱۷ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۵ شهريور
صفحه را ببند
ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر در جمع کارکنان و مدیران هلال‌احمر مازندران:
واقعه غدیر پایه‌گذار اصول و قواعد حکومت اسلامی است

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر در آخرین برنامه خود در سفر به استان مازندران در جمع کارکنان و اعضای جمعیت هلال‌احمر این استان واقعه غدیر را پایه‌گذار اصول و قواعد حکومت اسلامی دانست.
به ‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر، مسأله تاریخی غدیرخم را واقعه عظیم تاریخ برای مسلمانان جهان دانست و گفت: ماجرای غدیرخم نه‌تنها از کتب اهل تشیع که از طریق اهل تسنن نیز ده‌ها مرتبه نقل و با اهمیت زیاد ذکر شده است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال‌احمر با تبیین ابعاد مختلف حادثه غدیر و نقش آن در شکل‌گیری و روشن‌شدن مسیر متعالی اسلام بعد از پیامبر خاتم(ص)، خاطرنشان کرد: اگرچه در واقعه غدیر، تعیین امیرالمومنین(ع) مهمترین مسأله بود، لیکن آنچه در این روز تاریخی حایز اهمیت فراوان است، به‌واقع پایه‌گذاری اصول و قواعد حکومت اسلامی بود که نشان می‌دهد در جامعه اسلامی، اشرافیت، تکبر، ثروت و دنیاطلبی جایگاهی ندارد بلکه ملاک برای حکومت در اسلام عدالت، برابری و پرهیزگاری است. وی سپس به بیان ویژگی‌های شخصیتی والای امیرالمومنین حضرت علی(ع) پرداخت و افزود: مولای متقیان با دارابودن روحیه الهی و معنوی، آگاه و مشرف‌بودن به ابعاد وسیع حکومت اسلامی و همچنین برخورداری از ویژگی‌های برجسته انسانی بهترین گزینه خداوند برای امامت مسلمانان جهان بود که به دستور پروردگار از سوی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام معرفی شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی با ذکر سوابقی تاریخی درخصوص ایمان قلبی و عمیق علی(ع) و فداکاری‌های او در راه اسلام، تصریح کرد: چه آن‌جا که باید برای حفظ دین و مقابله با ضربه بر پیکره نوبنیاد اسلام در بستر پیامبر(ص) بخوابد و چه آن‌جا که شانه به شانه رسول خدا در جنگ‌ها دلاوری کند و چون دیگران تنهایش نگذارد، همه جلوه‌هایی است عمیق که برای ما نه قابل درک و نه توصیف است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال‌احمر با تأکید بر لزوم گرامیداشت عید بزرگ غدیر، جوانان امدادگران و داطلبان هلال‌احمر را به الگوپذیری از شخصیت بی‌نظیر امام علی(ع) ترغیب و خاطرنشان کرد: آنچه امروز شما در مسیر کمک به انسان‌ها و تسکین آلام مصیبت‌دیدگان و رنج‌کشیدگان انجام می‌دهید، در واقع همین بارزه‌های اساسی موجود در ذات پاک و نورانی علی(ع) است. وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان امدادگر مازندران، از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان و اعضای جمعیت هلال‌احمر این استان قدردانی کرد.


تعداد بازدید :  492