شماره ۱۲۱۷ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۵ شهريور
صفحه را ببند
ذره‌بين

دستگیری ۸ نفر در رابطه با تیراندازی شهرک آفتاب پرند
مهر| هشت نفر در رابطه با تیراندازی شهرک آفتاب پرند دستگیر شدند.سرهنگ عبدالله‌‌زاده‌ پاشاکی، فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم در تشریح حمله ۳ خودرو به خیابان شهید صیاد شیرازی شهرک آفتاب گفت: «اراذل و اوباش با دو خودرو سمند و یک خودرو پژو در شهرک آفتاب حضور یافتند. این اراذل و اوباش با تیراندازی در شهرک آفتاب سبب ایجاد رعب و وحشت در میان اهالی شده بودند که با حضور سریع پلیس متواری شدند.»فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم با بیان این‌که نیروهای پلیس به تعقیب و گریز اشرار پرداختند، ادامه داد: «ماموران توانستند در شهرک آبشناسان آنها را که ۸ نفر بودند، دستگیر کنند. این اشرار با تشکیل پرونده و برای بررسی‌های بیشتر تحویل دستگاه قضائی شدند. بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که قصد این اراذل ‌و اوباش قدرت‌نمایی بوده است. پلیس در برخورد قاطع با برهم‌زنندگان نظم عمومی و اوباش لحظه‌ای تردید نخواهد کرد.»

سرقت ناقوس‌های کلیسا
شهروند| سارقی که ناقوس‌های یک کلیسا به ارزش چهار‌میلیارد ریال را در شهرستان بوئین و میاندشت سرقت کرده بود، دستگیر شد.سرهنگ علیرضا طاهری، فرمانده انتظامی شهرستان بوئین و میاندشت در این‌باره گفت: «در پی سرقت ناقوس‌های یک کلیسا در یکی از روستا‌های شهرستان بوئین و میاندشت، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی و پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت. ماموران با انجام یک‌سری کار‌های تخصصی موفق شدند سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در مخفیگاهش دستگیر کنند.»این مقام انتظامی با اشاره به کشف ناقوس‌های سرقتی در مخفیگاه سارق افزود: «ارزش ناقوس‌های کشف‌شده توسط کارشناسان مربوطه چهار‌میلیارد ریال اعلام شده است.»سرهنگ طاهری در پایان با اشاره به این‌که متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد، از مردم خواست در صورت مشاهده پرسه‌زنی افراد مشکوک و ناشناس در اطراف محل زندگی یا هرگونه موارد دیگر از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

قاتل فراری ایرانشهر به دام افتاد
شهروند| قاتل فراری و شرور مسلح که با اسلحه اقدام به ایجاد رعب و وحشت و قدرت‌نمایی بین شهروندان می‌کرد، در عملیات ضربتی پلیس شهرستان ایرانشهر به دام افتاد. سرهنگ دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی ایرانشهر درباره این پرونده گفت: «در پی دریافت شکایات مردمی مبنی بر انجام اقدامات شرورانه توسط فردی در سطح شهرستان ایرانشهر که با استفاده از سلاح گرم و سرد اقدام به ایجاد رعب ‌و وحشت، قدرت‌نمایی و سرقت مسلحانه می‌کرد، بلافاصله شناسایی و دستگیری این شرور مسلح در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. کارآگاهان پلیس آگاهی با اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی متهم و در یک عملیات ضربتی دستگیری این شرور به همراه همدستش شدند. در بازرسی بدنی از متهم یک قبضه کلت، 2 تیغه خشاب و 35 فشنگ جنگی کشف شد.»وی با اشاره به اعتراف این شرور مسلح به قتل یکی از شهروندان گفت: «متهم در بازجویی‌های اولیه به قتل یکی از شهروندان ایرانشهری که در تیرماه‌ سال 93 به وقوع پیوسته بود، اعتراف و انگیزه خود را مسائل شخصی عنوان کرد.»جلیلیان با بیان این‌که متهم ضمن اعتراف به قتل دارای سوابق کیفری گوناگون همچون سرقت مسلحانه، انتقال اشرار به کشور پاکستان، تهیه سلاح‌های سبک و نیمه‌سنگین بود، ادامه داد: «این شرور پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.»


تعداد بازدید :  535