شماره ۱۲۱۷ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۵ شهريور
صفحه را ببند
دوچرخه‌سواران به‌دلیل همراه داشتن دارو در چین جنجال‌ساز شدند
دردسر فرودگاهی برای رکابزنان ایرانی

شهروند|  مشکل پیش آمده برای تیم دوچرخه‌سواری پیشگامان سروصدای زیادی به پا کرده است. این تیم در فرودگاه گوانگجوی چین به دلیل همراه داشتن دارو متوقف شد که درنهایت موضوع با وساطت سرکنسولگری چین خاتمه یافت.
شک چینی‌ها به تیم ایرانی
تیم دوچرخه‌سواری پیشگامان که برای حضور در تور زینگتای چین به این کشور سفر کرده بود، به دلیل همراه داشتن دارو در فرودگاه گوانگجو متوقف شد. این موضوع باعث شد حرف و حدیث‌های زیادی درباره مشکلاتی که برای تیم ایرانی در این فرودگاه پیش آمده، مطرح شود؛ ظاهرا به دلیل این‌که در یکی، دو‌ سال اخیر دوپینگ‌های انجام شده از طرف دوچرخه‌سواران ایرانی باعث حساسیت بقیه کشورها به ایران شده است. حتی چندی پیش تیم پیشگامان به دلیل تعداد بالای دوپینگ‌های دوچرخه‌سوارانش تعلیق هم شده بود تا چینی‌ها حسابی به فکر بازرسی وسایل ورزشکاران این تیم بیفتند. خوشبختانه با بازرسی ورزشکاران و همراهان تیم پیشگامان مشخص شد اثری از داروهای غیرمجاز و نیروزا در وسایل آنها نیست.
پایان شایعات
درحالی که گفته می‌شد تیم پیشگامان به دلیل همراه داشتن دارو در فرودگاه گوانگجو متوقف شده بود، اما مربی این تیم و سرکنسولگری ایران در گوانگجو ضمن تأیید معطلی کوتاه در فرودگاه، مسأله را کوچک و عادی عنوان می‌کنند. ظاهرا موضوع مربوط به داروهای موجود در وسایل تیم پیشگامان بوده که این داروها در مسیر رفت و در فرودگاه گوانگجو برای این تیم دردسرآفرین شده اما خوشبختانه موضوع با وساطت سرکنسولگری ایران در گوانگجو خاتمه یافته است.
حساسیت چینی‌ها به همه کشورها
مصطفی سیدرضایی، مربی تیم پیشگامان در این‌باره گفته است: «قانون کشورهایی مانند چین و امارات به این شکل است که نمی‌توان حتی قرص سرماخوردگی همراه خود داشت و این کار ممنوع است. زمانی هم که آنها بفهمند ورزشکاری در وسایل خود دارو به همراه دارد، او را مورد بازرسی قرار می‌دهند تا مواد ممنوعه به همراه نداشته باشد. اتفاقی که برای تیم ما رخ داد هم همین بود و ماموران فرودگاه دنبال داروهای ممنوعه ورزشی بودند. به اعتقاد من خود فدراسیون چین خواسته بود که ما را با دقت در فرودگاه بازرسی کنند، زیرا قبلا پرس‌وجو کرده بودند که ساعت پروازمان کی است و چه زمان وارد چین می‌شویم. با این حال مسأله خاصی نبود، در غیر این‌صورت اولا اجازه حضور در مسابقه را به ما نمی‌دادند و دوم این‌که به این راحتی اجازه برگشت به ایران را نداشتیم.» ظاهرا این کنترل و سختگیری چینی‌ها مربوط به همه تیم‌های دوچرخه‌سواری بوده اما با توجه به سابقه دوپینگ در دوچرخه‌سواری ایران در سال‌های اخیر بازرسی آنها از تیم پیشگامان با دقت بیشتری انجام شده است.


تعداد بازدید :  464