شماره ۱۲۱۵ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳ شهريور
صفحه را ببند
ویترین ایران

ورود کمیسیون اصل ۹۰
به پشت پرده خودروسازی
مهر| ولی داداشی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، از ورود این کمیسیون به پرونده لابی‌ها و پشت پرده صنعت خودروسازی کشور خبر داد. به گفته او، پرونده‌ای اخیرا در کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ در دست بررسی است که به لابی‌ها و پشت پرده‌های صنعت خودروسازی برمی‌گردد.
داداشی در توضیح این پرونده اظهار داشت: در این پرونده، این مسأله مدنظر است که برخی خودروسازان، کارگران خود را سپر قرار داده‌اند و انگار جان ۸۰‌میلیون جمعیت کشور را به بازی گرفته اند؛ در این رابطه، لابی‌هایی وجود دارد که مانع کیفیت‌بخشی می‌شود.

۹۰‌درصد سوانح جاده‌ای
 قابل‌ پیشگیری است
امید ملک عضو کمیسیون حمل‌ونقل، لجستیک و گمرک اتاق ایران گفت: ۹۰‌درصد سوانح جاده‌ای با نظارت کارآمد و واگذاری حمل‌ونقل به شرکت‌های توانمند قابل‌ پیشگیری است. به گفته او، حدود ۱۰‌درصد از سوانح جاده‌ای کشور را می‌توان به‌عنوان قصور راننده دسته‌بندی کرد؛ اما مابقی سوانح ناشی از مسائلی است که با نظارت و رگولاتوری کارآمد و واگذاری امور حمل‌ونقل به شرکت‌های توانمند قابل ‌پیشگیری است.

رکود ۲۰‌درصد صنایع داخلی
ایسنا| محسن صالحی‌نیا، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از فعالیت حدود ۸۵‌هزار واحد صنعتی در کشور یاد کرد و گفت: آمار واحدهای راکد همواره ثابت نیست و بسته به شرایط گاهی تعدادی از واحدها به چرخه تولید بازگشته و گاهی از چرخه خارج می‌شوند، اما در مجموع می‌توان گفت حدود ۱۵ تا ۲۰‌درصد صنایع کشور دچار رکود هستند و فعالیت مناسبی ندارند.

افزایش قیمت ۱۰‌درصدی مسکن
فارس| حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تأکید بر این‌که نیمه دوم امسال شاهد رونق بیشتر معاملات مسکن خواهیم بود، گفت: رشد قیمت مسکن در حد تورم حاکم بر کشور را شاهد هستیم و کاهش نرخ سود بانکی به هدایت سرمایه‌‌ها به تولید مسکن کمک خواهد کرد.او خاطرنشان کرد: شاید به صورت موردی یک واحد مسکونی رشد بیشتری از تورم حاکم بر کشور داشته باشد، اما به‌هرحال رشد قیمت مسکن به‌طور متوسط تا سقف 10‌درصد بوده است.

کیفیت آب تهران تضمین می‌شود
طرح ارتقای کیفیت آب شرب جنوب تهران سه‌شنبه با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد. این طرح بخشی از طرح رینگ آب‌رسانی شهر تهران (پروژه قمر بنی‌هاشم) و شامل دو قسمت شرقی و غربی است که قسمت شرقی آن با اجرای شش کیلومتر خط انتقال و ساخت دو مخزن ذخیره، آب سد ماملو را برای ارتقای آب شرب جنوب‌شرق تهران به مناطق جنوب بزرگراه بعثت و شهرک‌های مسعودیه، افسریه، مسگرآباد، سلیمانیه و... منتقل می‌کند. بخش غربی این طرح نیز آب تصفیه‌خانه دوم تهران را با یک خط انتقال به طول ۲۰ کیلومتر به مناطق جنوب غربی تهران می‌رساند. با اجرای این طرح علاوه بر تحقق ضرورت‌های پدافندی و اتصال سامانه‌های آب‌رسانی غرب و شرق تهران، بیش از 3.5‌میلیون نفر از ساکنان جنوب تهران از آب سطحی تصفیه‌شده برخوردار می‌شوند.


تعداد بازدید :  395