شماره ۱۲۱۵ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳ شهريور
صفحه را ببند
زور خط حمله زهردار به سد دفاعی ایران می‌رسد؟
رویاهای محال سوریه

شهروند| سه‌شنبه روزی سرنوشت‌ساز در تاریخ فوتبال سوریه خواهد بود. آنها با توجه به شرایط بحرانی و جنگ داخلی کشورشان هیچ‌وقت فکرش را هم نمی‌کردند که در روز آخر بازی‌های انتخابی جام‌جهانی در شرایطی مقابل تیم‌ملی ایران قرار بگیرند که شانس صعود داشته‌ باشند. حالا این رویا به واقعیت تبدیل شده و سوریه یکی از شانس‌‌های اصلی صعود به جام‌جهانی است. هم به صورت مستقیم و هم راهیابی به پلی‌آف!
مهمترین بازی تاریخ فوتبال سوریه
ایمن الحکیم، سرمربی تیم‌ملی فوتبال سوریه بازی مقابل ایران را حساس‌ترین بازی تاریخ فوتبال ایران کشور قلمداد می‌کند. او در مصاحبه‌ خود تأکید کرده است: «ما برای پیروزی و صعود مستقیم به جام‌جهانی به ایران می‌رویم. این رویارویی بدون تردید مهمترین بازی تاریخ فوتبال سوریه از ابتدا تاکنون خواهد بود. ما با امیدواری و توان کامل مقابل ایران بازی خواهیم کرد و به دنبال حضور در جام‌جهانی هستیم.»
12 امتیاز بدون بازی خانگی
سوریه جنگ‌زده با این‌که حتی بازی‌های خانگی خود را هم در کشور بی‌طرف مقابل تیم‌های مختلف برگزار کرد،‌ توانسته در پایان روز نهم با 12 امتیاز در رده سوم گروه قرار داشته باشد. کره‌جنوبی بزرگ تنها 2 امتیاز بیشتر از سوریه کسب کرده است. قطر و چین با بیشترین پول و امکانات در رتبه‌های پنجم و ششم گروه و پایین‌تر از سوریه قرار دارند. این مسأله به خوبی نشان می‌دهد که سوری‌ها تیم خوبی داشته‌اند که توانسته‌اند به این جایگاه و شانس بسیار زیاد صعود برسند.
خط حمله زهردار
سوریه تیم یکدستی دارد که کار تیمی را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند. آنها در 9 بازی گذشته 7 گل به ثمر رسانده‌اند و 6 گل هم دریافت کرده‌‌‌اند. نکته قابل توجه اینجاست که زوج خط حمله تیم‌ملی سوریه بسیار زهردار است و اگر شاگردان کی‌روش این تیم را دست‌کم بگیرند،‌ عمر السوما و خربین با راحتی می‌توانند به رکورد گل‌نخوردن ایران در مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی پایان بدهند. سوما یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیکنان الاهلی عربستان است، همین چند روز قبل در بازی برابر پرسپولیس یک گل به سرخپوشان در مسقط زد. منتهی خط دفاعی سوریه بشدت آسیب‌پذیر است و ایران برای گل‌زدن به این تیم با توجه به این‌که آنها برای بردن به آزادی می‌آیند،‌ کار چندان سختی ندارد. با این وجود مهمترین ویژگی کنونی تیم‌ملی سوریه روحیه بسیار بالای بازیکنان این تیم به خاطر داشتن شانس صعود به جام‌جهانی است. انگیزه‌ای که می‌تواند مقدمات شگفتی‌سازی آنها را فراهم کند؛ حتی مقابل تیم قدرتمند کارلوس کی‌روش!

 


تعداد بازدید :  153