شماره ۱۲۱۵ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳ شهريور
صفحه را ببند
پوشش اسلامی یک ورزش دیگر مورد تأیید فدراسیون جهانی قرار گرفت
زنان اسکی‌باز روی موج شادی

شهروند|  بالاخره پس از حرف و حدیث‌های بسیار زیاد مجوز حضور بانوان کشورمان در مسابقات بین‌المللی اسکی روی آب صادر شد و فدراسیون‌های انجمن‌های ورزشی می‌تواند برنامه‌ریزی‌ها برای اعزام ملی‌پوشان خانم به رقابت‌های بین‌المللی را انجام بدهد.
اسکی روی آب بعد از چندورزش دیگر
از زمانی که مسعود سلطانی‌فر به‌عنوان وزیر ورزش جوانان شد،‌ تا به امروز مشکل بسیاری از بانوان ورزشکار رشته‌های مختلف که به خاطر موضوع حجاب اجازه حضور در مسابقات بین‌المللی را نداشتند، حل شده است. وزیر ورزش که تأکید زیادی روی حل مشکل پوشش بانوان در تمامی رشته‌ها داشته، با رایزنی‌ها و تلاش‌های زیاد بحران پوشش ورزش‌هایی چون سه‌گانه،‌ بسکتبال، اسکواش، کشتی و... را حل کرده بود. در این رابطه شخص وزیر حتی اقدام به نامه‌نگاری با فدراسیون‌ها‌ی بین‌المللی رشته‌های مختلف کرد و شخصا روسای فدراسیون‌ها را مجبور کرد که پیگیری‌های لازم برای حل مشکل بانوان را انجام بدهد.
مجوز فدراسیون جهانی
حالا با رایزنی‌های صورت‌گرفته بین انجمن اسکی روی آب ایران و وزارت ورزش و مکاتباتی که با فدراسیون جهانی این رشته صورت گرفت،‌ فدراسیون جهانی رسما مجوز حضور بانوان کشورمان با حجاب اسلامی را در رقابت‌های مختلف بین‌المللی صادر کرد. به این ترتیب از این پس ملی‌پوشان اسکی روی آب با حجاب اسلامی و پوششی که توسط انجمن طراحی شده و مورد تأیید مسئولان ذیصلاح و وزارت ورزش قرار گرفته،‌ هیچ مشکلی برای اعزام به رقابت‌های بین‌المللی نخواهند داشت.
حضور بدون مشکل در مسابقات بین‌المللی
حالا با توجه به موافقت فدراسیون جهانی،‌ بانوان اسکی روی آب ایران می‌توانند در تورنمنت‌های بین‌المللی زیر نظر فدراسیون جهانی،‌ مسابقات ورزش‌های آبی آسیایی و جهانی هم شرکت داشته باشند. گفتنی است، با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته موفقیت بانوان همچنین می‌تواند زمینه‌ساز روی‌آوردن بانوان ایرانی به این ورزش جذاب و مفرح هم باشد.


تعداد بازدید :  103