شماره ۱۲۱۵ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳ شهريور
صفحه را ببند
کارلوس کی‌روش به سیم آخر زد
جشن، بی ‌جشن!

شهروند| آتش خشم کارلوس کی‌روش بابت عملی‌نشدن وعده‌های فدراسیون فوتبال که بعد از تساوی باارزش مقابل کره‌جنوبی در سئول شعله‌ور شد، هنوز فروکش نکرده است. کی‌روش بعد از انتشار دو بیانیه در فیس‌بوک خود با ادبیات همیشگی‌اش، روز گذشته هم در جمع خبرنگاران به تندی از مواضع خود و بازیکنانش حمایت کرد. کی‌روش با بیان این حرف که اعضای تیم‌ملی در جشن صعود شرکت نمی‌کنند، شوک بزرگی به اهالی فوتبال وارد کرد.
بازگشت به 7‌سال پیش
با ورود کارلوس کی‌روش به فوتبال ایران خیلی چیزها عوض شد. او که از دل فوتبال اروپا به ایران آمده بود، امکاناتی را مطالبه کرد که تا پیش از این حتی به فکر سرمربیان قبلی تیم‌ملی خطور نکرده بود. او از این‌که تیم‌ملی بدون پرواز اختصاصی به کشورهای دیگر برود، عصبانی بود و پرواز چارتر می‌خواست. این موضوع به مرور برای تیم‌ملی حل شد و معمولا در سالیان گذشته اعضای تیم‌ملی با پرواز چارتر سفر می‌کردند. در بازگشت از کره‌جنوبی این پرواز برای تیم‌ملی مهیا نشد و همین اتفاق کی‌روش را بشدت عصبانی کرد. او ضمن انتقاد از این اتفاق گفت، شرایط به 7‌سال قبل برگشته و فاصله زیادی بین مسئولان و تیم‌ملی وجود دارد. کی‌روش از بی‌تفاوتی‌های فدراسیون بشدت گله کرد و این اتفاق را هم به نداشتن بودجه برای برگزاری بازی دوستانه با روسیه ربط داد تا حسابی همه چیز را از دم تیغ بگذراند.
حمایت از جنگجویان ایرانی
کارلوس کی‌روش را با این خصوصیت می‌شناسیم که همیشه به دنبال حمایت از منافع بازیکنانش است. او با اشاره به ایرادگرفتن یک روزنامه از ملی‌پوشان بابت مطالبه پاداش صعود، به تندی انتقاد کرد و بازیکنان تیم‌ملی را به جنگجویانی شبیه دانست که به تنهایی در میدان جنگ افتخار کسب می‌کنند: «برخی می‌خواهند کار بزرگ شاگردان من را زیر سوال ببرند و به ما درس اخلاقی بدهند. آنها در جایگاهی نیستند که به ما درس اخلاق بدهند. افرادی که این‌جا حضور ندارند، گاهی چیزهایی می‌نویسند که به آنها گفته می‌شود. بازیکنان من به تنهایی در میدان می‌جنگند و افتخارات را به دست می‌آورند. من از رسانه‌ها می‌خواهم از تهدیدی که علیه من و بازیکنان انجام می‌شود، جلوگیری کنند و اجازه دهید کارمان را انجام دهیم.» کی‌روش درحالی این حرف‌ها را به زبان آورد که بسیاری از کارشناسان فوتبال معتقدند، همین حمایت‌های همیشگی از ملی‌پوشان باعث شده آنها برای تیم‌ملی ارزش زیادی قایل باشند و همدلانه برای موفقیت تلاش کنند.
ما در جشن شرکت نمی‌کنیم
جمله پایانی کارلوس کی‌روش در صحبت با خبرنگاران که با عصبانیت از طرف او مطرح شد، شوک بزرگی برای اهالی فوتبال است. وقتی صحبت از تدارک فدراسیون برای جشن صعود بعد از بازی با سوریه شد، سرمربی تیم‌ملی این‌طور پاسخ داد: «این جشن‌ها را در اختیار فدراسیون می‌گذاریم و ما کارمان را انجام می‌دهیم و سپس به خانه می‌رویم. عکس و جشن برای افراد دیگر بمانند. ما بازی را به پایان می‌رسانیم و به جمع خانوادگی خود ملحق می‌شویم.» تصمیم کی‌روش برای شرکت‌نکردن خودش و اعضای تیم‌ملی در جشن صعود در صورتی ممکن است تغییر کند که فدراسیون به او اطمینان دهد بودجه لازم برای آماده‌سازی تیم‌ملی فراهم شده، در غیراین صورت کی‌روش به دنبال بازکردن حساب بانکی برای کمک‌گرفتن از مردم خواهد بود.


تعداد بازدید :  474