شماره ۱۲۱۵ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳ شهريور
صفحه را ببند
آرزوی مهمترین نقاش زن ایرانی در هشتاد و یکمین سالروز تولدش
دعا کنید بمانم و موزه ایران درودی را افتتاح کنم

«دعا کنید زنده بمانم تا ساخت موزه ایران درودی تمام شود و خودم بتوانم تابلوهایم را در موزه‌ام آویزان کنم». این مهمترین آرزوی ایران درودی در جشن هشتاد و یکمین سالروز تولدش بود.
ایران درودی بعد از دریافت یک جلد کتاب حافظ به‌عنوان هدیه تولدش از مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان، اولین تفأل را به نیت راه‌اندازی موزه‌اش زد و وقتی جواب مثبتی از لسان‌الغیب گرفت، لبخند رضایت روی لبانش نشست. این هنرمند پیشکسوت عرصه هنر در جشن روز تولدش که عصر ۱۱ شهریورماه در گالری فرمانفرما برگزار شد، قبل از آن‌که شمع تولدش را فوت کند، گفت: مدیرعامل خانه هنرمندان ۱۱ شهریورماه‌ سال گذشته کلنگ موزه من را زد و جشن تولد ۸۰سالگی من را در خانه هنرمندان گرفت. امیدوارم وقتی موزه‌ام آماده می‌شود، خودم هم باشم، زیرا موزه من یک مرکز تبادل فرهنگی خواهد شد. او از تک‌تک میهمانانی که در جشن تولدش حضور داشتند، قدردانی کرد و افزود: از تک‌تک شما که با جان و دل با من همکاری کردید، سپاسگزارم و خیلی خوشحالم که نامم ایران است. من به دعای شما احتیاج دارم تا با حضورتان موزه درودی را در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی در ۱۱ شهریورماه ۱۳۹۷ افتتاح کنم. این هنرمند نقاش در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: نسل جوان، روزی بداند که ما برای هنر معاصر ایران چه کرده‌ایم، زیرا نسل آینده ایران را خواهند ساخت. این نسل آنچه را که ما نداشتیم، تلافی خواهند کرد. من با مقالات و کتاب‌هایی که نوشتم، نقاشی نو را به ایران آوردم و زمانی که نقاشی را شروع کردم، بدترین ناسزاها را شنیدم اما من فرزند این سرزمین و همین آب و خاک هستم.
او خطاب به مسجدجامعی وزیر فرهنگ و ارشاد دوره اصلاحات نیز گفت: از این به بعد تازه کار من با شما شروع می‌شود. شما بارها از نمایشگاه من در موزه هنرهای معاصر دیدن کردید. بنابراین می‌خواهم که مجوز آرامگاه من را نیز بدهید. بعد از من، مستانه مهاجر تدوین‌گر و تکتم نعیمی مدیر برنامه‌هایم، کارهایم را دنبال خواهند کرد.
احمد مسجدجامعی بعد از آن‌که درودی شمع‌های تولد ۸۱سالگی‌اش را فوت کرد، پیشنهاد داد آن شمع‌ها را برای موزه درودی نگه دارند.
تهمینه میلانی کارگردان سینما، مستانه مهاجر تدوینگر، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد فارابی، محمد سریر آهنگساز، ماشاءالله شمس‌الواعظین روزنامه‌نگار، جعفر پناهی کارگردان، مجید رجبی‌معمار مدیرعامل خانه هنرمندان، جهانگیر درویشی از چهره‌های ماندگار معماری، عمید نائینی روزنامه‌نگار، ناهید انزلچی فعال بنیاد فرهنگی ایران و فرانسه، مهین معین‌زبان‌پژوه، محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها، طاها بهبانی نقاش و مجسمه‌ساز، تکتم فرمانفرما مدیر گالری فرمانفرما و محمدحسن ملک‌مدنی شهردار سابق تهران ازجمله میهمانان جشن تولد 81سالگی ایران درودی بودند.

 


تعداد بازدید :  557