شماره ۱۲۱۵ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳ شهريور
صفحه را ببند
چند پایگاه امدادونجات با حضور مسئولان هلال‌احمر در ارومیه و مازندران افتتاح شد
هدف هلال کمک به ساخت جامعه‌ای سالم است
نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر: این پایگاه‌ها به همت انسان‌های خیر بنا نهاده شده است معاون آموزش، پژوهش و فناوری هلال: سرمایه اجتماعی هلال حاصل مشارکت و حضور جوانان است

شهروند| چند پایگاه امداد‌و‌نجات به مناسبت هفته دولت با حضور مسئولان هلال‌احمر در استان‌های مازندران و ارومیه افتتاح شد. در نخستين برنامه سفر استانی نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر به مازندران و با حضور مسئولان استانی، پایگاه امداد‌و‌نجات شهدای منطقه علامه طبرسی شهرستان قائم‌شهر افتتاح شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در مراسم افتتاح این پایگاه امدادی با قدردانی از سازمان امداد‌و‌نجات جمعیت هلال‌احمر به منظور ایجاد پایگاه‌های بین شهری در محورهای مواصلاتی سراسر کشور به نقش موثر این پایگاه‌ها اشاره کرد و گفت: فراهم‌کردن بستری مناسب به منظور حضور امدادگران و نجاتگران فعال و پرانگیزه که برای رضای خداوند و بدون منت در این مکان‌ها به همنوعان خود خدمت می‌کنند، از مهمترین ظرفیت‌های پایگاه‌های امداد‌و‌نجات بین شهری در راستای این خدمات‌رسانی است. نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر این‌که ترویج فرهنگ احسان در جامعه از دستورات خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: این‌که این پایگاه‌ها به همت انسان‌های خیر و نیک‌اندیش بنا نهاده می‌شود، سنتی حسنه و وقفی ماندگار است. وی در همین زمینه ادامه داد: البته جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان بزرگترین سازمان مردم‌نهاد ایران اسلامی به وجود اعضای داوطلب خود افتخار می‌کند و اساسا بر پایه کمک‌های خیران به دستگیری از نیازمندان می‌پردازد. نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال‌احمر به آمادگی کامل نیروهای امدادی این مجموعه برای رویارویی با حوادث مختلف اشاره و تصریح کرد: روحیه ایثارگری و فداکاری امدادگران هلال‌احمر در همه عرصه‌های خدمت‌رسانی به گرفتاران و دردمندان قابل تقدیر است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی با تقدیر از مسئولان استانی و شهرستانی به منظور اهتمام در ساخت و ایجاد پایگاه امدادو‌نجات بین شهری شهدای منطقه علامه طبرسی شهرستان قائم‌شهر، از خیران و نیکوکاران خواست تا با مشارکت در ساخت این گونه پایگاه‌های امدادی، به تقویت و ایجاد بستر مناسب به منظور کمک به آسیب‌دیدگان در سراسر کشور بپردازند.
یادآور می‌شود زمین این پایگاه به مساحت 750 مترمربع، از سوی اهالی منطقه بالاتجن شهرستان قائم‌شهر اهدا شده است. در این سفر حجت‌الاسلام‌والمسلمین زاهدی، معاون فرهنگی و امور استان‌ها؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذاکری، معاون نظارت و امور شرعی و عبدالمجید معزی، مشاور نماینده ولی‌فقیه و مدیرکل حوزه نمایندگی، نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر را همراهی می‌کنند.
مازندران به لحاظ بهره‌گیری از نیروهای داوطلب در کشور پیشتاز است
نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر خدمات هلال‌احمر را نشأت گرفته از معارف اسلامی دانست و بر لزوم گسترش فعالیت‌های امدادی، آموزشی و داوطلبی تأکید کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی همچنین در آیین افتتاحیه مرکز اداری، امدادی جمعیت هلال‌احمر شهرستان بابل با اشاره به لزوم آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر در زمان حوادث گفت: برپایی چنین مراکزی در مناطق مختلف و نواحی حادثه‌خیز از ضروریات جمعیت هلال‌احمر است تا بتواند با حداکثر سرعت در زمان حادثه به ارایه خدمات بپردازد و اثرات ناشی از بلایا را کاهش دهد. نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر با تقدیر از تلاش‌های داوطلبان، خیران و واقفان همسو با پیشبرد اهداف این جمعیت افزود: مازندران به علت بهره‌گیری از نیروهای داوطلب و خیر از استان‌های پیشتاز کشور است. وی افزود: استان مازندران به لحاظ قرارگیری در پهنه شمالی کشور و بهره‌مندی از نعمات خدادادی همچون جنگل و دریا همواره مقصد اصلی سفرهای نوروزی و تابستانی بسیاری از هموطنان شده است که این خود دلیل فعالیت دو چندان جمعیت هلال‌احمر این استان در سواحل دریا و جاده‌های آن برای ارایه خدمات است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر مسأله حفظ احترام انسان‌ها و کرامت انسانی و همچنین رعایت اصول و تلاش در جهت پیشبرد اهداف عالی جمعیت هلال‌احمر، تصریح کرد: در معارف اسلامی و قرآن، آیات و احادیثی در این زمینه آمده است که همگی نشانگر اهمیت این مسأله است. وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر شهرستان بابل از پر موقوفه‌ترین شهرستان‌های کشور است که این مسأله نشان‌دهنده بینش دینی بالای مردم این خطه است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی با تأکید بر داوطلب‌محوری در انجام امور و ارایه خدمات در جمعیت هلال‌احمر افزود: تلاش و خدمت‌رسانی انسان‌ها به دیگران بدون هیچ‌گونه چشمداشت و منتی مصداق آیه شریفه ان‌الله یعمر بالعدل و الاحسان است که در آن خداوند انسان‌ها را به نیکی‌کردن و احسان امر می‌کند و قطعا خداوند احسان‌کردن و نیکی‌کنندگان را دوست دارد. وی با آرزوی توفیق برای داوطلبان، خیران، نجاتگران و اعضای جمعیت هلال‌احمر در ارایه خدمات به جامعه گفت: جمعیت هلال‌احمر علاوه بر خدمات امدادی در سایر زمینه‌ها همچون آموزش نیز باید پیشتاز باشد تا در هرخانواده شاهد حضور یک امدادگر و نجاتگر باشیم.
کلنگ‌زنی مجتمع بهداشتی، ‌درمانی هلال‌احمر مهاباد
به گزارش «شهروند»، مجتمع بهداشتی، درمانی، دارویی، توانبخشی و ساختمان اداری جمعیت هلال‌احمر مهاباد با حضور مسئولان جمعیت هلال‌احمر و مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ‌زنی شد. امام‌جمعه مهاباد در مراسم کلنگ‌زنی مجتمع بهداشتی، درمانی، دارویی و توانبخشی هلال‌احمر این شهرستان از خدمات نیروهای توانمند هلال‌احمر در تمامی زمینه‌ها، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان و دیگر همکاران وی در مجموعه هلال‌احمر قدردانی کرد. معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر نیز اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر سرمایه اجتماعی خود را مدیون این اعتماد و مشارکت و حضور جوانان است، حضوری که تابع یک زمان خاص نیست، یک پیوستگی در این حضور وجود دارد و هر چه بتوانیم این سرمایه اجتماعی را ارتقا دهیم در مدیریت بحران و مدیریت خطر موفق‌تر عمل خواهیم کرد. دکتر جمال‌الدینی با تأکید بر این‌که باید برای مردم خدمات قابل لمس طراحی کنیم تا سرمایه اجتماعی خود را ارتقا دهیم، تصریح کرد: اگر سرمایه اجتماعی هلال‌احمر ارتقا پیدا کند، می‌توان از حلقه چرخه مسئولیت‌پذیری اجتماعی، سرمایه اجتماعی و سرمایه اقتصادی، حداقل ۲ تا ۳ برابر منابع خود را از مردم تأمین کنیم.
هدف هلال کمک به ساخت جامعه‌ای سالم است
مشاور رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز در این مراسم با بیان این‌که وظیفه هلال‌احمر امدادرسانی، آموزش و پیشگیری از خطرات، بدون در نظر گرفتن ملیت، دین و گرایش‌های سیاسی است، خاطرنشان کرد: تمام هدف هلال‌احمر کمک به ساخت جامعه‌ای سالم است؛ جامعه‌ای که به منزله پل و معبری برای به سعادت رسیدن تک‌تک افراد است. فلاح تأکید کرد: جمعیت هلال‌احمر برای ایجاد جامعه‌ای سالم، قدم‌های خوبی برداشته است و مدیرعامل هلال‌احمر استان آذربایجان‌غربی نیز با قبول مسئولیت ساخت و اتمام پروژه‌های عمرانی هلال‌احمر استان، این گام‌ها را موثرتر و استوارتر می‌کند.
بهره‌برداری از مجتمع درمانی هلال مهاباد به‌عنوان نماد این شهرستان
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری هلال ایران نیز در این مراسم با ابراز امیدواری برای شروع کار احداث این مجتمع افزود: این پروژه با زیربنای 6500 متر در 5 طبقه شامل درمانگاه‌های عمومی و خصوصی و مرکز همودیالیز، مرکز تصویربرداری و پزشکی هسته‌ای، آزمایشگاه، داروخانه، مهمانسرا و یک بخش اداری برای همکاران جمعیت هلال‌احمر مهاباد در نظر گرفته شده که طی مدت 20 ماه به مرحله افتتاح می‌رسد و می‌تواند به‌عنوان نماد شهرستان مهاباد مورد بهره‌برداری قرار گیرد. دکتر احمدی با تأکید بر لزوم تلاش همه‌جانبه و همت بالای مسئولان استانی و ستادی هلال‌احمر برای آغاز احداث این مجتمع عظیم امدادی و درمانی، ابراز امیدواری کرد که با تلاش تمامی مسئولان و مدیران، این مجتمع در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.
ارايه خدمات بدون کم و کاست به دلیل سازمان‌یافتگی هلال‌احمر
فرماندار مهاباد نیز در این مراسم با بیان این‌که مهاباد مرکز وجود سازمان‌های مردم‌نهاد است، به حضور جمعیت هلال‌احمر و فعالیت‌های ویژه و خاص این نهاد اشاره و خاطرنشان کرد: جوانان بی‌شماری در جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان نیروهای امدادی فعالیت دارند که این نیروها از سازمان‌یافتگی ویژه‌ای برخوردار هستند. دکتر شجاعی با اشاره به این‌که سازمان‌یافتگی هلال‌احمر و نیروهای امدادی آن موجب می‌شود هلال‌احمر بدون هیچ کم و کاستی به ارایه خدمات بشردوستانه بپردازد، تأکید کرد: پروژه عظیم احداث مجتمع دارویی، درمانی هلال‌احمر مهاباد، شایسته مردم غیور این شهرستان و البته جوانان پرتلاش هلال‌احمر است.


تعداد بازدید :  159