شماره ۱۲۱۵ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳ شهريور
صفحه را ببند
آژير

محکومیت بخشدار جوکار به زندان
شهروند| بخشدار جوکار با حکم دادگاه کیفری استان همدان به حبس محکوم شد.
اردیبهشت امسال بود که متوقف کردن خودرو حامل فرماندار ملایر به دلیل سرعت بالا، از سوی یک مامور پلیس راهور، باعث توهین و ضرب‌وشتم این مامور توسط فرماندار ملایر، بخشدار جوکار و راننده آنها شد. ماجرا از این قرار بود که خودرو حامل فرهاد جهانیان، بخشدار جوکار در مسیر همدان به ملایر حدفاصل ازندریان به سمت جوکار به علت سرعت غیرمجاز توسط مامور راهنمایی و رانندگی متوقف شد. مامور پلیس از راننده مدارک خودرو را طلب کرد اما راننده گفت این خودرو فرماندار ملایر است. مامور به تخلف خودرو اشاره کرد که با سرعت غیرمجاز حرکت کرده است. در این حال فرهاد جهانیان، بخشدار جوکار از خودرو پیاده شد و ادبیات ناشایستی به کار برد و گفت مگر نگفت خودرو فرماندار است و افزود: قوانین برای عوام‌الناس است نه رجل سیاسی!
مامور به این رفتار اعتنایی نکرد و برای اعمال قانون مقابل خودرو ایستاد، اما بخشدار جوکار پشت فرمان رفت و با فشار دادن پدال گاز با سرعت به مامور کوبید و او را روی کاپوت انداخت و حدود صد متر جلو رفت که با ترمز، مامور روی زمین به کناری افتاد. سپس خودرو بی‌توجه به مامور متواری ‌شد. با شکایت نیروی انتظامی، پرونده قضائی در دادگاه کیفری دو استان همدان تشکیل شد و درنهایت شعبه 101 این دادگاه، فرهاد جهانیان، بخشدار جوکار را به اتهام تمرد به یک‌سال حبس و به اتهام توهین به 6 ماه حبس محکوم کرد که رأی اشد قابل اجرا خواهد بود.

شوخی نابجای راننده مینی‌بوس و مصدومیت 13 کارگر
ایرنا| مینی‌بوس حامل کارگران مجتمع معدنی صفاشهر در شمال فارس واژگون شد و 13 نفر مصدوم شدند. حادثه‌ای که به گفته یک منبع مطلع، به دنبال شوخی نابجا و حرکات مارپیچ این خودرو روی داد.
این منبع مطلع که خواست نامش فاش نشود، در این‌باره گفت: «دو دستگاه مینی‌بوس درحال بازگشت از معدن به سمت شهر صفاشهر بودند که به دنبال انجام حرکات غیرمتعارف هنگام رانندگی، یکی از مینی‌بوس‌ها واژگون شد. در این حادثه 13 نفر مصدوم شدند که بیشتر آنها دچار شکستگی استخوان و جراحت سطحی هستند و حال هیچ‌یک از آنها وخیم نیست.»
دکتر علی مجیدی، رئیس بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) صفاشهر، شهرستان خرم‌بید نیز در این‌باره گفت: «مصدومان حادثه به کمک سه دستگاه آمبولانس اورژانس و یک دستگاه آمبولانس جمعیت هلال‌احمر به این بیمارستان منتقل شدند. 13 مصدوم این حادثه در بیمارستان صفاشهر خدمات اولیه درمانی را دریافت کردند که از این مصدومان، 2 نفر که نیازمند درمان تخصصی بودند به بیمارستان منتقل شدند.»
به گفته مهدی رنجبر، کارشناس امداد جمعیت هلال‌احمر شهرستان خرم‌بید، این حادثه ساعت 7:20 صبح یکشنبه در کیلومتر 12 جاده صفاشهر – شیراز اتفاق افتاد.
به گفته وی، مصدومان این حادثه از کارگران شیفت شب معدن بودند که درحال بازگشت به خانه بودند.
در همین حال، سرهنگ احمد احمدی، فرمانده پلیس راه شمال استان فارس اعلام کرد که این حادثه بر اثر بی‌توجهی راننده به جلو روی داده است.

 


تعداد بازدید :  558