شماره ۱۲۱۵ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳ شهريور
صفحه را ببند
سرقت‌های میلیونی خواستگار شیک‌پوش از دختران جوان

شهروند| مرد شیک‌پوش در نقش خواستگار دختران جوان را طعمه قرار داده و در فرصتی مناسب اقدام به سرقت کارت بانکی آنها می‌کرد. این مرد پس از سرقت کارت عابربانک دختران جوان حساب آنها را به شیوه‌های مختلف خالی می‌کرد. بازپرس پرونده با توجه به گسترده‌بودن نقشه‌های فریبکارانه این خواستگار دروغین خواستار چاپ عکس متهم و شناسایی دیگر طعمه‌های او شد.
روز سوم خرداد امسال دختر جوانی با حضور در کلانتری 148 انقلاب پرده از فریبکاری جوان شیک‌پوشی پرده برداشت و ادعا کرد که خواستگار دروغین در نقشه‌ای طراحی‌شده دست به سرقت کارت بانکی وی زده و بیش از 3‌ میلیون تومان از حسابش برداشت کرده است. بدین ‌ترتیب تیمی از ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 6 برای دستگیری عامل این برداشت غیر مجاز وارد عمل شدند.
دختر جوان در این مرحله پیش روی ماموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و گفت: «نخستین روز خرداد بود که از محل کارم خارج شدم و در محدوده میدان انقلاب برای گرفتن پول به سمت یک دستگاه خودپرداز رفتم. پس از این‌که پول را برداشت کردم به سمت مترو در حال حرکت بودم که متوجه شدم مرد جوانی سایه به سایه در تعقیب من است. وقتی وارد ایستگاه مترو شدم، مرد جوان به سمتم آمد و پیشنهاد دوستی را مطرح کرد. ابتدا خواسته‌اش را رد کردم اما با توجه به اصرار و چرب‌زبانی‌هایش قرار گذاشتیم تا فردای آن روز همدیگر را ملاقات کنیم. روز دوم خرداد امیر را جلوی ایستگاه مترو چهارراه ولی‌عصر ملاقات کردم و با هم به یک کافی‌شاپ رفتیم. در آن‌جا مرد جوان ادعا کرد که قصد ازدواج دارد و خواست تا به پیشنهاد ازدواجش فکر کنم. بعد از آن من برای شستن دستم به سرویس بهداشتی رفتم، در حالی ‌که در آن زمان کیف دستی‌ام در اختیار امیر بود. پس از آن با هم از کافی‌شاپ خارج شدیم و قرار شد تا در روزهای آینده جوابم را در مورد پیشنهاد ازدواجش بدهم. وقتی به خانه رسیدم از بانک پیامکی به دستم رسید که نشان از برداشت بیش از 3‌میلیون تومان از حسابم داشت و وقتی به سراغ کیفم رفتم، متوجه دزدیده‌شدن کارت عابربانکم شدم. همان جا بود که فهمیدم امیر روز نخست در جلوی دستگاه خودپرداز رمز کارتم را مشاهده کرده و پس از آن با نقشه فریبکارانه به سرقت کارت بانکی‌ام اقدام کرده است.»
کارآگاهان در ادامه با بررسی حساب دختر جوان پی بردند با کارت بانکی از یک مغازه لباس‌فروشی خرید میلیونی شده است. در این مرحله ماموران به مغازه لباس‌فروشی رفته و با بررسی دوربین مداربسته تصویر این سارق فریبکار را که اقدام به خرید لباس و کت و شلوار کرده بود به دست آوردند.
تجسس‌ها برای دستگیری امیر کلید زده شد که کارآگاهان پی بردند زنان و دختران دیگری گرفتار نقشه فریبکارانه امیر شده‌اند.
ردیابی‌ها ادامه داشت تا این‌که ماموران مخفیگاه امیر را که در  پانسیوني در محدوده خیابان ستارخان بود، شناسایی کردند. ماموران روز 25 مرداد در عملیاتی غافلگیرانه این خواستگار دروغین را دستگیر کردند و در بازرسی از مخفیگاه امیر کارت‌های سرقتی دیگر طعمه‌های وی به دست آمد. یکی دیگر از طعمه‌های او پس از شناسایی امیر به ماموران گفت: «امیر بارها به بهانه خرید به مغازه آجیل‌فروشی خیابان کارگر که در آن‌جا کار می‌کردم، می‌آمد تا این‌که یک روز که قصد رفتن به خانه را داشتم، جلویم را گرفت و خواست تا با هم به پارک لاله برویم. او ماجرای خواستگاری و ازدواج را مطرح کرد و پس از آن داخل یک مغازه رفتیم و من خرید کردم. امیر که در کنارم ایستاده بود، متوجه رمز کارتم شد. نمی‌دانم او چه زمان اقدام به سرقت کارت بانکی‌ام کرد ولی پس از این‌که از هم جدا شدیم با پیامک بانکی متوجه برداشت 3‌میلیون تومانی از حسابم شدم. از همان موقع بود که دیگر امیر ناپدید شد تا این‌که متوجه دستگیری او شدم.» کارآگاهان پی بردند که امیر پس از دریافت کارت بانکی به بهانه‌های مختلف موفق به گرفتن پول از مغازه‌داران شده است.
مرد جواني که صاحب یک شیرینی‌فروشی است، به ماموران گفت: «چند روز قبل امیر با چهره‌ای مضطرب و آشفته وارد مغازه شد و ادعا کرد که همسرش داخل مطب پزشک است و باید 3‌میلیون تومان برای گرفتن نوبت جراحی عمل همسرش پرداخت کند؛ اما چون در آن ساعت هیچ بانکی باز نیست از من خواست تا پول درخواستی را در اختیارش قرار دهم. او کارت بانکی‌اش را در اختیارم قرار داد و من 3‌میلیون تومان از حسابش برداشت کردم.» سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس‌پلیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران درباره این پرونده گفت: «با توجه به گسترده‌بودن سرقت‌های فریبکارانه متهم بازپرس پرونده با تقاضای چاپ عکس متهم خواست تا کسانی که در دام تبهکارانه امیر گرفتار شده‌اند به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.»


تعداد بازدید :  685