شماره ۱۲۱۳ | ۱۳۹۶ شنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
لزوم مشورت با وزیر ارتباطات در پروژه داروهای هوشمند!

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي/طنزنویس

[email protected]

در خبرها آمده بود قرار است به ‌زودی داروهای هوشمند در ایران ساخته شود. با این حساب وقتی بخواهیم برای درمان بیماری‌مان از یکی از این داروهای هوشمند استفاده کنیم، داروی مذکور می‌گوید: بیمار محترم. شما به علت مشکلات مالی‌ای که داری، به‌طوری که حتی نتوانسته‌ای اقساط وامت را پرداخت کنی، توانایی مصرف من را نداری. بنابراین من به کار تو و امثال تو نمی‌آیم. تا پلیس را خبر نکرده‌ام، بزن به چاک ببینم! شما برو همان استامینوفن کدئین جونت را بخور حال بیای!
اما داروی هوشمند خیلی چیز خوبی است. فکر کن نشسته‌ای تو خونه یهویی در یخچال باز شود، یک ژلوفن قوی خودش با پای خودش بلند شود، بیاید توی اتاق خواب بگوید ‌هانی بیا مرا بخور. (سردبیر محترم، نامبرده دارو است و احتمالا خوردنش در اتاق خواب مشمول ممیزی نمی‌شود. البته فعلا) بعد شما می‌پرسی عزیزم چرا باید من تو را بخورم؟ قرص ژلوفن هوشمند خواهد گفت. الان شما در کانال تلگرامت خواهی خواند. حسن عباسی گفته؛ «هدف باب اسفنجی تربیت لیبرالیسم است.» این را که بخوانی، حتما سردرد می‌گیری و به من نیاز خواهی داشت. از من گفتن بود.
باید اما مشخص شود حدود و ثغور داروی هوشمند چقدر است. یعنی داروی هوشمند به پیشگیری اهمیت می‌دهد یا درمان؟ اگر برنامه‌اش براساس پیشگیری باشد، باید بروم تلویزیون خانه را بفروشم. شنیدم داروهای هوشمند پیشگیرانه استعمال برنامه‌های صداوسیما را اکیدا مضر می‌دانند.
داروی هوشمند اولی ناراحت به نظر می‌رسید. داروی دوم ازش پرسید چته؟ کشتی‌هات غرق شدن؟ داروی هوشمند اولی گفت نه. تازه فهمیدم شایع‌ترین بیماری جهان بیماری عشق در نگاه اول است که ما هیچ قدرتی برای درمانش نداریم! اینم شد هوش؟ به درد هیچی نمی‌خوریم ما!
کاش داروهای هوشمند توان پیگیری بیماران را هم داشتند. یعنی می‌توانستند خودشان را به زور به بیمار تحمیل کنند. آن‌وقت در سراسر کشور شکارچیان را گیر می‌آوردند و یک‌جور شل‌کننده یا آرام‌بخش قوی بهشان تزریق می‌کردند بلکه دیگر نتوانند جانوران بخت برگشته و به‌ویژه یوزهای نازنین را شکار کنند. پنجاه یوز باقیمانده یعنی ما در ابتدای ‌سال 97 باید برای همیشه با یوزها خداحافظی کنیم! بحث دارو شد، باید از وزارت ارتباطات و وزیر جدیدش هم تشکر کنیم. ربط ایشان با دارو چیست؟ ارتباط پیشگیرانه! در خبرها خواندم 70‌درصد دانش‌آموزان در کره‌جنوبی به اینترنت اعتیاد دارند. خب وقتی وزارت ارتباطات سرعت اینترنت را در ایران جوری تنظیم کرده که به راحتی نتوانید وارد دنیای مجازی شوید، در واقع از اعتیاد دانش‌آموزان جلوگیری کرده است. جا دارد وزارت بهداشت برای تکمیل پروژه داروهای هوشمند از وزیر ارتباطات مشورت بگیرد.  پزشک خطاب به پرستار گفت: این بیمار تپش قلب شدیدی داره. هذیان هم گفته؟ پرستار جواب داد: بله مخصوصا پیش پای شما هی داد می‌زد الان عزراییل میاد! نقش داروی هوشمند در این روایت چه بود؟ داروی هوشمند اتفاقا همین جا وارد صحنه می‌شود و با استعمال قرص آرامبخش پزشک محترم را به تنظیمات کارخانه برمی‌گرداند.


تعداد بازدید :  1158