شماره ۴۱۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۷ آبان
صفحه را ببند
سیل به گیلان تاخت
سیل در گیلان ۲۵۰ نفر را بی‌خانمان کرد مسیر 5 روستای آستارا بر اثر رانش زمین مسدود شد

شهروند| جولان باران‌های سیل‌آسای پاییزی گریبان استان گیلان را گرفت. بارانی که از روز یکشنبه شروع به باریدن کرد امدادگران هلال‌احمر را با عملیاتی سخت روبه‌رو کرد.  ناصر چرخساز معاون امداد و نجات استان تهران در رابطه با باران سیل‌آسای پاییزی که شهرهای گیلان را محاصره کرده است به شهروند گفت: «به دلیل تداوم بارندگی‌های شبانه‌روزی در شهرهای آستارا، لاهیجان، لنگرود و تالش، سیلاب خیابان‌ها و خانه‌های مردم را احاطه کرد. وی گفت: هفت روستا بر اثر سیل و آبگرفتگی آسیب دیده‌اند که 250 نفر به همت امدادگران در این مناطق تاکنون امدادرسانی شده‌اند. به گفته ناصر چرخ‌ساز، 10 تیم شامل 53 امدادگر، عملیات امدادرسانی به این مناطق را انجام می‌دهند و یکصد دستگاه خودرو نیز از آب رهاسازی شده است. وی خاطرنشان کرد: سه مصدوم نیز شامل دو زن باردار برای ارایه خدمات درمانی به بیمارستان منتقل شده و 021 نفر از این سیل و آبگرفتگی با تلاش امدادگران هلال‌احمر نجات یافتند.
سیل در گیلان ۲۵۰ نفر را بی‌خانمان کرد
حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در گفت‌وگو با فارس از جاری شدن سیل در 4 شهر آستارا، لاهیجان، لنگرود و تالش بر اثر بارش شدید باران خبر داد. وی گفت: 250 نفر در این 4 شهر و 7 روستای اطراف آن دچار سیل‌زدگی شدند که به همگی آنها امدادرسانی شد.  درخشان با بیان این‌که 130 نفر از سیل‌زدگان به مناطق امن منتقل شدند گفت: تاکنون 100 خودرو که در سیلاب و گل‌ولای گیر کرده بودند توسط امدادگران رهاسازی شدند.
انسداد راه ارتباطی 5 روستای آستارا
بر اثر رانش زمین
بر اثر رانش زمین راه ارتباطی 5 روستا با شهر لوندویل از توابع شهرستان مرزی بندر آستارا مسدود شد. پس از بارش 224 میلیمتری باران که در 3 روز گذشته در ایستگاه سینوپتیک شهرستان ثبت شده، طغیان رودخانه‌ها در مناطق مختلف جلگه‌ای و رانش زمین در مناطق کوهپایه‌ای شهرستان آستارا مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است. طغیان رودخانه مرداب و خواجه کری سبب آبگرفتگی منازل 200 خانوار در مناطق غربی شهر آستارا شده و رانش زمین، راه ارتباطی روستاهای خان حیاطی، شیری حیاطی، میه کومه، سلی و گونش را با شهر لوندویل قطع کرده است. در این مدت رانش‌های کوچکی در سایر مناطق شهرستان ازجمله جاده آستارا به تالش در منطقه کشلی، جاده آستارا به اردبیل در منطقه بهارستان و سیرالیوه در شهر لوندویل
 به وقوع پیوست که در کمترین زمان ممکن بازگشایی شد.
ریزش کوه و
 رانش زمین در رامسر
بارندگی‌های رامسر سبب ریزش کوه و بسته شدن محور جواهرده حد فاصل روستای دیسر شهرستان شد.  بارندگی‌های روز دوشنبه سبب ریزش کوه و بسته شدن جاده در محور جواهرده رامسر حد فاصل روستا دیسر شد که با اقدامات صورت گرفته این مشکل ظرف 2 ساعت رفع شد و این محور زیربار ترافیکی قرار گرفت. بارش 92 میلیمتری باران در این شهرستان سبب آبگرفتگی معابر در منطقه مشاکلایه کتالم شد. تعطیلی مدرسه ابتدایی ابوذر در منطقه
 سنگ چین نوشهر ازجمله پیامدهای بارش 55 میلیمتری باران در این شهرستان بوده است.با توجه به این‌که بارش‌ها در مناطق مختلف استان تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت، تمامی امکانات و تدابیر لازم جهت کنترل و هدایت مشکلات احتمالی اندیشیده شده است.


تعداد بازدید :  247